نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۴

دیده شدن نسخه‌ی دیگری از کارت گرافیک RTX 3050 با ۲۳۰۴ هسته

نسخه‌ی متفاوتی از کارت گرافیک GeForce RTX 3050 با تعداد هسته‌های کمتر برای تولیدکنندگان OEM مشاهده شده که به نظر می‌رسد مشخصات آن توسط انویدیا تأیید شده باشد.

انویدیا وجود کارت گرافیک RTX 3050 با ۲۳۰۴ هسته‌ی CUDA را برای تولیدکنندگان OEM تأیید کرد. این شرکت همچنین اعلام کرده که فرکانس عملکرد این مدل نیز با نسخه‌ی اصلی تفاوت داشته و به ۱.۵۱ گیگاهرتز در حالت پایه (بیس) و ۱.۷۶ گیگابایت در حالت بوست می‌رسد. براساس جدیدترین اطلاعات به‌دست آمده، کارت گرافیک‌ GeForce RTX 3050 که توسط سایر شرکت‌های OEM تولید می‌شود، نام یکسانی با نسخه‌ی DIY دارد اما به نظر می‌رسد که از تعداد هسته‌های کمتری برخوردار است.

مدل اصلی این کارت، از یک پردازنده گرافیکی GA106-150 با ۲۵۶۰ هسته‌ی CUDA استفاده می‌کند و به ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 با سرعت ۱۴ گیگابیت برثانیه مجهز شده است، درحالی که نسخه‌ی OEM با ۲۵۶ هسته‌ی کمتر از ۲۳۰۴ هسته‌ی CUDA برخوردار است. طبق اطلاعاتی که پیش از این فاش شده بود، این GPU می‌تواند همان GA107-140 باشد که اولین‌بار در ماه فوریه سال جاری شایعات آن مطرح شده بود.

نسخه OEM کارت گرافیک GeForce RTX 3050

کاربر Golden Pig Upgrade Pack در وبسایت Weibo تصویری از این مدل را منتشر کرده و در ادامه توضیح داده که این یک کارت گرافیک جدید نیست، اما اولین باری است که تصویری از آن منتشر می‌شود. ظاهر این کارت یک طراحی دو فن با یک کانکتور برق ۸ پین را نشان می‌دهد و PCB آن با طراحی رفرنس انویدیا یکسان به نظر می‌رسد.

براساس توضیحاتی که در کامنت‌ها داده شده، به نظر می‌رسد این نسخه‌ی RTX 3050 نیز از ۸ گیگابایت حافظه VRAM برخوردار است ولی چیزی درباره پهنای باند آن گفته نشده است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده