نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۳

کارت گرافیک اینتل Arc Alchemist A380 به آمریکا رسید

کارت گرافیک کاستوم GUNNIR A380 Photon از سری Intel Arc برای اولین‌بار خارج از کشور چین و در دست یکی از از کارمندان لابراتوار اینتل در آمریکا دیده شد.

کارت‌های گرافیک Arc Alchemist شرکت اینتل فعلا فقط در کشور چین به بازار عرضه شده‌اند و مشخص نیست که چه زمانی برای سایر کشورهای جهان در دسترس قرار می‌گیرند. البته در حال حاضر کارت گرافیک A380 تنها مدل از این سری به شمار می‌آید که به‌صورت رسمی در بازار عرضه شده است و هنوز قیمت MSRP آن به دلار را نمی‌دانیم.

حالا Ryan Shrout در توییتر ویدیویی را پخش کرده است که نشان می‌دهد دو کارت گرافیک GUNNIR A380 Photon به‌دست او رسیده‌اند. در ویدیو پخش‌شده، Photon را می‌بینیم که یکی از مدل‌های کاستوم کارت گرافیک Arc A380 است و از یک GPU کامل ACM-G11 با هشت هسته Xe-Core بهره می‌برد.

همان‌طور که قبلا توضیح داده‌شده، این کارت گرافیک گیمینگ برای رده‌ی مصرف‌کننده و با رزولوشن هدف 1080p با تنظیمات مدیوم طراحی شده است. در دموی کوتاهی که از عملکرد کارت گرافیک Photon نشان داده شد، اجرای بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds در رزولوشن 2560p را دیدیم. تست‌های مستقل انجام‌شده تا امروز نشان می‌دهند که Arc A380 یک کارت گرافیک رده‌پایین است که عملکرد آن کمی پایین‌تر از سطح GeForce GTX 1650 یا AMD Radeon RX 6400 قرار می‌گیرد.

کارت گرافیک GUNNIR A380 Photon اینتل در آمریکا

کارت گرافیک GUNNIR A380 Photon اینتل در آمریکا

کارت گرافیک GUNNIR A380 Photon اینتل در آمریکا

کارت گرافیک A380 یک پیشنهاد کم‌مصرف با قیمت حدودی ۱۳۰ تا ۱۴۰ دلار است که احتمالا قیمت خوبی برای این محصول به شمار می‌رود. البته بهتر بود این کارت گرافیک چند ماه پیش به بازار عرضه می‌شد که تراشه‌های گرافیکی رده‌پایین انویدیا و AMD تقریبا هیچ‌کجا پیدا نمی‌شدند.

همان‌طور که گفته شد، هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان احتمالی عرضه A380 خارج از چین وجود ندارد. بدیهی است که این وضعیت برای مدل‌های قوی‌تر A550 و A730 یا A770 هم صدق می‌کند که هنوز حتی در چین عرضه نشدند. اولین سری از کارت‌های گرافیک مجزای اینتل در روزهای پایانی عمر نسل کنونی کارت گرافیک‌های انویدیا و AMD به بازار عرضه شد و باید دید که آیا می‌تواند با محصولات قدرتمندی که به‌زودی توسط تیم سرخ و سبز معرفی خواهند شد، رقابت کند یا نه.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده