نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۸

کاهش ۲۶ درصدی درآمد AMD در پی موفقیت‌ نسل دوازدهم تراشه های اینتل

براساس گزارش تحلیلگر وبسایت Morgan Stanley، درآمد AMD از فروش پردازنده‌های دسکتاپ در سال ۲۰۲۲ با ۲۶ درصد کاهش مواجه شده است که بخش قابل توجهی از مربوط‌به موفقیت Alder Lake اینتل است.

ژوزف مور، تحلیلگر بازار فروش سخت‌افزار از شرکت Morgan Stanley در گزارش اخیر خود اعلام کردهکه درآمد AMD از بازار فروش پردازنده‌های پی سی با کاهش شدیدی مواجه شده است. این آنالیزور پیش‌بینی کرد که این زیان تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۲۶ درصد خواهد رسید و عوامل مختلفی در به وجود آوردن این شرایط تأثیرگذار بوده است.

علاوه‌بر اینکه به‌طور کلی بازار PC در سال ۲۰۲۲ با نوعی رکود مواجه بوده، موفقیت نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل نیز یکی از عوامل تأثیرگذار روی ضرر شرکت AMD است. لازم به ذکر است که انتظار می‌رود AMD در ادامه‌ی سال جاری میلادی و با عرضه پردازنده‌های سری Zen 4 بخش قابل توجهی از کاهش درآمد خود در سال ۲۰۲۲ را جبران کند؛ به طوری کهتیم قرمز در سال ۲۰۲۳ باید فقط در ۲ درصد زیان قرار داشته باشد و بعد از آن شرایط تا حدودی پایدار شود.

پلتفرم پردازنده های AMD Ryzen

رکود بازار فروش قطعات پی سی در سال ۲۰۲۲ حتی در پیش‌بینی تولیدکنندگان مادربردها نیز اثرگذار بوده است و باعث شد که شرکت‌هایی مانند ایسوز و گیگابایت سطح هدف‌گذاری‌های خود را پایین بیاورند. براساس گزارش DigiTimes انتظار می‌رود تا در سال ۲۰۲۲ فروش مادربردهای ایسوز ۲۴ درصد و مادربردهای گیگابایت ۲۷ درصد کاهش داشته باشد. بنابراین کل بازار فروش پلتفرم‌های پی سی از مجموع آمار ۴۰ میلیون واحد به ۳۰ میلیون واحد خواهد رسید.

باوجود اینکه قیمت‌ها و وضعیت عرضه‌ی محصولات شرکت‌های مختلف صنعت سخت‌افزار در حال نزدیک شدن به وضعیت عادی است، به نظر می‌رسد که بازیابی شرایط ایده آل و تمایل مصرف‌کنندگان به بازار کامپیوترهای دسکتاپ همچنان زمان می‌برد.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده