نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۲

عملکرد کارت گرافیک GTX 1630 هم ‌سطح GTX 1050 Ti از سال ۲۰۱۶ است

نتایج بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که کارت گرافیک ۱۶۹ دلاری GTX 1630 با کارت گرافیک ۱۳۹ دلاری GTX 1050 Ti در یک سطح قرار دارد.

انویدیا اخیراً کارت گرافیک GeForce GTX 1630 را به بازار عرضه کرده است و حالا TechPowerUp و Guru3D نخستین منابعی هستند که به انتشار نتایج بررسی این کارت می‌پردازند. البته قبل از پرداختن به اعداد و ارقام منتشر شده، باید توجه داشت که این مدل به هیچ عنوان کارت گرافیک گیمینگ سریعی به شمار نمی‌رود؛ درواقع GTX 1630 حتی از Radeon RX 6400 از سری AMD RDNA2 نیز کندتر است.

انویدیا در خصوص معرفی و عرضه‌ی این کارت نیز تا حدی بی‌سروصدا عمل کرده و شرکای تجاری آن هم در طراحی مدل‌های کاستوم خود بیشتر از PCB کارت گرافیک GTX 1650 که چند سال پیش به بازار عرضه شده بود، کپی برداری کردند. یکی از این شرکت‌ها Inno3D است که درواقع تنها تولید کننده‌ای است که تاکنون نتایج رسمی عملکرد این کارت را منتشر کرده است.

نتایج بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1630 در مقابل GTX 1050 Ti

نتایج بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1630 در مقابل GTX 1050 Ti

بررسی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی‌ رسانه‌ها در خصوص عملکرد ضعیف کارت گرافیک GTX 1630 را تأیید می‌کند. این کارت رسماً جایگزینی برای GTX 1050 Ti براساس معماری پاسکال است که در سال ۲۰۱۶ و با قیمت ۱۳۹ دلار به بازار عرضه شده بود. کارت گرافیک GTX 1630 براساس نمودارهای Inno3D، نتایجی شبیه به GTX 1050 Ti را از خود نشان می‌دهد و چیزی در حدود ۱۷ درصد سریع‌تر از مدل غیر Ti کارت گرافیک GTX 1050 است.

این فاصله با استفاده از بازی‌های سنگین‌تری مثل Control یا Cyberpunk 2077 و Assassin’s Creed Valhalla بیشتر می‌شود. انویدیا هنوز نرخ MSRP این کارت را اعلام نکرده است، اما شرکای تجاری این شرکت، مدل‌های کاستوم خود را به فروش گذاشتند. کارت گرافیک تولیدی EVGA هم‌اکنون ۱۹۹ دلار قیمت دارد و شرکت Colorful نیز محصول تولیدی خود را ۱۶۹ دلار می‌فروشد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده