نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۸

عرضه‌ی رسمی کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1630

انویدیا رسماً از کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1630 به‌عنوان رده پایین‌ترین کارت گرافیک تیم سبز در سال ۲۰۲۲ با قیمت حدودی ۱۵۰ دلار رونمایی کرد.

کارت گرافیک GeForce GTX 1630 از امروز به‌صورت رسمی به بازار عرضه می‌شود. در این کارت از یک پردازنده گرافیکی Turing TU117-150 با ۵۱۲ هسته‌ی CUDA استفاده شده که حتی کمتر از GTX 1650 است. فارغ از این مورد، این دو کارت با استفاده از یک معماری PCB و طراحی سیستم خنک‌کننده‌ی یکسان، ساختار بسیار مشابهی دارند که باعث شده توان مصرفی آن‌ها تقریباً در یک سطح باشد.

انویدیا در این مدل، اندازه رابط گذرگاه را به ۶۴ بیت کاهش داده و این بدان معنا است که حداکثر پهنای باند تئوری این کارت از ۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه به ۹۶ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. بنابراین پهنای باند این GPU حتی از GTX 1050 Ti هم کمتر است که در سال ۲۰۱۶ و بر پایه پردازنده گرافیکی Pascal GP107 ساخته شده بود.

کارت گرافیک های GeForce GTX 1630

پهنای باند در کارت‌های گرافیک‌ رده پایین تأثیر چشم گیری روی عملکرد گیمینگ GPU دارد. به‌خصوص در رزولوشن‌های بالا که اهمیت آن دو چندان می‌شود. بنابراین شاید درنظرگرفتن این کارت برای کاربری گیمینگ در سال ۲۰۲۲ خیلی فکر خوبی نباشد اما انویدیا هم‌چنان معتقد است که علاقه‌مندان به پی سی گیمینگ می‌توانند استفاده‌ی خوبی از آن داشته باشند. براساس اطلاعاتی که منتشر شده، GTX 1630 باید از GTX 1050 Ti کندتر باشد.

انتظار می‌رود این این محصول با قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ یوان چین به فروش برسد که چیزی در حدود ۱۵۰ دلار آمریکا با هزینه‌های مالیاتی است. با انتشار نرخ رسمی MSRP این کارت توسط انویدیا، اخبار آن به اطلاع شما خواهد رسید.


منبع videocardz.
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده