نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

شکست اینتل آرک A380 از Radeon RX 6400 در اولین آزمون عملکرد گیمینگ

نخستین نتایجی که از تست‌های مستقل عملکرد گیمینگ کارت گرافیک اینتل Arc A380 منتشر شده، از عملکرد نه چندان چشم‌گیر اولین کارت گرافیک مجزای اینتل دربرابر رقبای خود از انویدیا و AMD حکایت دارد.

اینتل بالاخره اجازه‌ی انتشار نتایج عملکرد اولین کارت گرافیک از سری آرک را داد تا شاهد مشخص شدن عملکرد واقعی Intel Arc A380 در مصارف معمول گیمینگ باشیم. اولین نتایجی که امروز به‌دست ما رسیده، روی عملکرد کارت گرافیک GUNNIR A380 Photon تمرکز دارند. این مدل درحال حاضر تنها کارت گرافیک کاستوم مبتنی بر GPU جدید اینتل محسوب می‌شود که توسط Shenmedounengce مورد ارزیابی قرار گرفته است.

Shenmedounengce برای این منظور از یک سیستم میان‌رده و مجهز به یک پردازنده Core i5-12400 از سری Alder Lake استفاده کرده که از یک مادربرد B660 و رم DDR4 برخوردار است. عملکرد A380 در اینجا با کارت گرافیک‌های RTX 3050 و GTX 1650 از شرکت انویدیا و RX 6500XT و 6400 از شرکت AMD مقایسه شد که همگی در گروه محصولات رده‌پایین تیم‌های سبز و قرمز قرار می‌گیرند.

عملکرد کارت گرافیک Arc A380 در برابر رقبای خود از انویدیا و AMD

عملکرد کارت گرافیک Arc A380 در برابر رقبای خود از انویدیا و AMD

کارت گرافیک A380 از یک GPU کامل ACM-G11 مجهز به ۸ هسته Xe و ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 است که در یک رابط گذرگاه ۹۶ بیت قرار می‌گیرد. از نظر سرعت کلاک نیز باید به فرکانس بوست ۲.۴۵ گیگاهرتزی آن به همراه سرعت ماژول حافظه ۱۵.۵ گیگابیتی این کارت اشاره کرد.

GPU جدید اینتل در تست شبیه‌ساز 3DMark سریع‌تر از RX 6400 و 6500XT ظاهر شده بود اما نسبت به RTX 3050 کمی ضعیف تر عمل می‌کرد. این شرایط در خصوص تست‌های Time Spy و Port Royal نیز صدق می‌کند. در این تست ری تریسینگ، GPU جدید اینتل تقریبا دو برابر تراشه‌ی AMD Navi 24 امتیاز کسب کرد، اما کارت گرافیک NVIDIA همچنان ۳.۷ برابر سریع‌تر از آن ظاهر می‌شود.

شکست کارت گرافیک Arc A380 در تست های گیمینگ در برابر انویدیا و AMD

در تست‌های گیمینگ از ویدیوگیم‌هایی مانند بازی League of Legends، بازی PUBG و بازی GTA5 تا بازی Tom Raider، بازی Forza Horizon 5 و بازی Red Dead Redemption 2 استفاده شده است. متأسفانه باید گفت A380 در زمینه گیمینگ خیلی خوب عمل نمی‌کند. درواقع GPU شرکت Intel در تک‌تک بازی‌های نام‌برده، با رزولوشن 1080p دربرابر رقبا شکست می‌خورد.

کارت گرافیک Arc A380 فعلا فقط در بازار چین عرضه شده است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده