نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۵

حراج صدها کارت گرافیک ماینینگ در پی سقوط ارزش رمزارزها

بعد از سقوط بی‌سابقه‌ی ارزش اکثر ارزهای دیجیتالی پرطرفدار مثل بیت کوین و اتریوم، ماینرها در سراسر جهان به فکر فروش کارت‌های گرافیک‌ خود ازطریق حراجی‌های آنلاین افتاده‌اند.

درحالی که بیت کوین و اتریوم به سرعت در حال از دست دادن ارزش خود در بازار معاملات کریپتوکارنسی هستند، تعداد زیادی از کارت‌های گرافیکی که در مزارع استخراج ماینرها مورد استفاده قرار می‌گرفتند در حراجی‌های آنلاین به فروش می‌رسند. شیوع ویروس کرونا و افزایش قابل‌توجه ارزش رمزارزها در یکی دو سال گذشته باعث شده بود تا ماینرها و به‌خصوص کافی نت‌هایی که با محدودیت‌های تردد مشتری خود را از دست داده بودند، به فکر سرمایه‌گذاری در به کارگیری کارت‌های گرافیک‌ گیمینگ برای مصارف ماینینگ بیافتند.

حراج کارت گرافیک های ماینینگ

حالا شرایط به نحوی رقم خورده که بازگشت سرمایه‌ی خریداران این کارت‌ها ازطریق ماینینگ به‌جای چند ماه باید در چند سال آینده رقم بخورد. تازه اگر ارزش رمزارزها از چیزی که است پایین‌تر نیاید. بنابراین حالا می‌توان مثلاً یک کارت گرافیک RTX 3060 Ti را با قیمت پایین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار ازطریق این حراجی‌ها خریداری کرد. به نظر می‌رسد این تنها راهی است که ماینرها می‌توانند حداقل بخشی از سرمایه از دست رفته‌ی خود را پس بگیرند. مگر اینکه همچنان به استخراج ارزهای دیجیتال ادامه داده و امیدوار باشند که دوباره قیمت‌ها به اوج برگردند.

در حراجی‌هایی که اکثراً در سایت‌های چینی به چشم می‌خوردند، می‌توان کارت‌های گرافیک‌ پرطرفداری مثل RTX 2060 یا RTX 3060 Ti را زیر قیمت MSRP خریداری کرد. البته تهیه این کارت‌ها به گیمرها توصیه نمی‌شود؛ چرا که احتمالاً تا حالا به‌شدت برای مصارف ماینینگ مورد استفاده قرار گرفته و مستهلک شده‌اند. حداقل موقع فروش این محصولات، از آن‌ها به‌عنوان تجهیزات سابق ماینینگ نام برده می‌شود تا خریداران با اطلاع از وضعیت آن‌ها نسبت به خرید اقدام کنند.

فروش کارت گرافیک های ماینینگ در سایت های چینی

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده