نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۲

احتمال توسعه‌ی GPU جدید AMD Navi 3X با ۱۶۳۸۴ هسته

Greymon55 مدعی شده که AMD علاوه‌بر Navi 31 روی GPU دیگری از خانواده Navi 3X کار می‌کند که از تعداد هسته‌های بیشتری نسبت به آن برخوردار است.

درحالی که در ابتدا شایعه شده بود پردازنده گرافیکی Navi 31 از دو GCD یا Graphics Compute Dies و ۱۶۳۸۴ پردازنده جریانی برخوردار است، حالا این مشخصات به یک GCD و ۱۲۲۸۸ هسته به روز شده است. بااین‌حال Greymon55، افشاگر اطلاعات AMD معتقد است که تیم قرمز همچنان روی پیکربندی دیگری از این GPU با ۱۶۳۸۴ پردازنده استریم کار می‌کند.

این GPU چهارمین مدل از سری Navi 3X خواهد بود که برخلاف رویه قبلی AMD از تعداد هسته‌های بیشتری نسبت به مدل پرچم‌دار Navi 31 برخوردار است. ظاهراً این GPU در سال ۲۰۲۳ آماده‌ی عرضه خواهد شد و فعلاً جزئیات بیشتری از آن در دست نیست.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط کانال یوتیوب RedGamingTech، شرکت AMD احتمالاً مشغول توسعه‌ی یک کارت گرافیک Radeon Pro است که با دو GCD و برای مصارف ورک‌استیشن آماده می‌شود. ظاهراً این همان جایی است که GPU جدید Navi 3X مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این یوتیوبر در ادامه خاطر نشان کرد، فعلاً انتظار می‌رود که با معرفی معماری RDNA 4 شاهد به کارگیری پیکربندی دو GCD باشیم.

گفته می‌شود که اواخر ماه اکتبر تا اواسط نوامبر (آبان) شاهد عرضه‌ی محصولات سری RDNA3 خواهیم بود. AMD کمی جلوتر از این تاریخ، اقدام به رونمایی از پردازنده‌های Ryzen 7000، مبتنی بر معماری Zen4 خواهد کرد. با درنظرگرفتن شایعات، انتظار می‌رود که عرضه‌ی محصولات سری AMD RDNA3 با مدل پرچم‌دار Navi 31 در کارت‌های گرافیک‌ سری Radeon 7900 آغاز شده و سپس با Navi 33 و Navi 32 ادامه پیدا کند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده