نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۸

احتمال شروع عرضه‌ی پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 از اواخر شهریور

اسلایدی که در جریان پرزنت تبلیغاتی یکی از کارکنان AMD در فروشگاهی در چین به نمایش گذاشته شده، ظاهراً تاریخ دقیق عرضه‌ی پردازنده‌های جدید Ryzen 7000 را فاش کرده است.

براساس جدیدترین اخبار سخت‌افزار تکنولوژی، احتمالاً تاریخ عرضه‌ی پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 ازطریق یک ارائه‌ی تبلیغاتی در چین فاش شده باشد. شخصی که به نمایندگی از AMD درحال ارائه یک کنفرانس تبلیغاتی در یکی از فروشگاه‌های چین است، اسلایدی را به نمایش گذاشته که ظاهراً تاریخ دقیق عرضه‌ی پردازنده‌های جدید AMD و پلتفرم AM5 را ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که پردازنده‌های سری AMD Ryzen 7000 بیش از یک ماه جلوتر از نسل جدید تراشه‌های گرافیکی Radeon 7000 به بازار عرضه می‌شوند تا کاربران از فرصت کافی برای ارتقاء کل قطعات سیستم خود به نسل جدید محصولات AMD برخوردار باشند.

اسلاید تبلیغاتی AMD برای معرفی پردازنده های جدید رایزن

پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 با معماری Zen3 در نوامبر ۲۰۲۰ به بازار عرضه شدند که یک ماه جلوتر از پردازنده‌های گرافیکی Radeon 6000، مبتنی بر معماری RDNA2 بوده است. بنابراین به نظر می‌رسد که نسل جدید تراشه‌های Ryzen نیز مسیر مشابهی را در پیش دارند.

پردازنده‌های جدید Ryzen به سوکت جدید AMD موسوم به LGA1178 یا AM5 نیاز دارند. مادربردهای X670 و B650 فقط با تکنولوژی حافظه‌ی DDR5 سازگارند و علاوه‌براین از استاندارد PCIe Gen5 نیز برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کنند. البته در سری X670E این امکان برای GPU نیز فراهم شده است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده