نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۴

زمان احتمالی عرضه‌ی کارت های گرافیک‌ AMD Radeon 7000

شایعه‌ی جدیدی در خصوص زمان عرضه‌ی کارت‌های گرافیک‌ نسل جدید AMD Radeon 7000 مطرح شده که این بار از آبان ماه سال جاری به‌عنوان بازه‌ی احتمالی نام می‌برد.

براساس اطلاعات جدیدی توسط Greymon55، منبع غیررسمی و شناخته شده‌ی افشای اطلاعات AMD منتشر شده، احتمالاً زمان عرضه‌ی کارت‌های گرافیک‌ Radeon 7000 مشخص شده است. براین اساس گفته می‌شود که اواخر ماه اکتبر تا اواسط نوامبر (آبان ماه سال جاری) شاهد عرضه‌ی محصولات سری RDNA3 خواهیم بود. AMD کمی جلوتر از این تاریخ، اقدام به رونمایی از پردازنده‌های Ryzen 7000، مبتنی بر معماری Zen4 خواهد کرد. بنابراین AMD در عرض دو ماه، کل پلتفرم دسکتاپ خود را به نسل بعد منتقل خواهد کرد.

با درنظرگرفتن شایعات، انتظار می‌رود که عرضه‌ی محصولات سری AMD RDNA3 با مدل پرچم‌دار Navi 31 در کارت‌های گرافیک‌ سری Radeon 7900 آغاز شده و سپس با Navi 33 و Navi 32 ادامه پیدا کند.

مشخصات کارت گرافیک های AMD Radeon 7000

البته رقبای AMD هم اجازه نمی‌دهند تا کل نمایش در اختیار تیم قرمز باشد. احتمالاً اینتل اولین شرکتی است که به‌صورت مستمر اقدام به عرضه‌ی کارت‌های گرافیک‌ مورد انتظار سری Arc کرده و سپس سراغ پردازنده‌های نسل سیزدهمی خود موسوم به Raptor Lake-S خواهد رفت که با معماری بهبود یافته‌ی Intel 7، تعداد هسته‌های CPU را به عدد ۲۴ افزایش داده است.

اما تیم سبز به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب AMD در زمینه پردازنده‌های گرافیکی خود را برای رونمایی از محصولات سری GeForce RTX 40 موسوم به Ada Lovelace آماده می‌کند. کارت‌های گرافیک‌ جدید انویدیا نیز در حدفاصل ماه‌های سپتامبر تا اکتبر به بازار عرضه خواهند شد.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده