نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۳

انتشار اولین تصاویر از کارت گرافیک چینی Zhaoxin Glenfly Arise GT10C0

اولین تصویر از کارت گرافیک Glenfly Arise GT10C0 از شرکت چینی Zhaoxin در اینترنت منتشر شده که طراحی برد اصلی و برخی مشخصات سخت‌افزاری آن را مشخص می‌کند.

Glenfly Arise-GT10C0 یک کارت گرافیک مجزای دسکتاپ است که برای به منظور پردازش گرافیکی ورک‌لودهای سبک طراحی شده و تمام توان مصرفی آن ازطریق درگاه PCIe Express تأمین می‌شود. تاکنون اطلاعاتی از این محصول چینی منتشر نشده بود و این نخستین بار است که به تصاویر نزدیکی از ساختار داخلی آن نگاهی می‌اندازیم.

کارت گرافیک Zhaoxin Glenfly Arise GT10C0

این تصاویر توسط یکی از تولیدکنندگان محتوای Bilibili منتشر شده که ادعا می‌کند این کارت فعلاً در سیستم‌عامل ویندوز به‌عنوان «Zhaoxin VGA Bios» شناخته می‌شود و عملکرد نسخه‌ی اولیه‌ی آن تا همین‌جا بیشتر پیش نمی‌رود. GlenFly Arise-GT10C0 به ۲ گیگابایت حافظه VRAM با یک گذرگاه حافظه‌ی ۶۴ بیت مجهز شده که هنوز نوع آن مشخص نیست. طراحی برد اصلی آن نشان می‌دهد که امکان پشتیبانی از حافظه‌ی بیشتر نیز برای آن وجود دارد. در این مدل به‌خصوص، چهار ماژول از ۸ درگاه موجود حافظه مورد استفاده قرار گرفته است. کانکتورهای نمایشگر آن نیز به دو پورت HDMI و VGA محدود می‌شوند.

تصویر منتسب به کارت گرافیک چینی Zhaoxin Glenfly Arise GT10C0

از طرفی، نمونه‌ی اولیه‌ی کارت گرافیک GlenFly Arise GT10C0 به‌طور محسوسی شبیه به پردازنده گرافیکی Arise 1020 است که اخیراً توسط Tom’s Hardware نمایش داده شده بود. البته این دو کارت درواقع یکسان نیستند. Arise 1020 در بنچمارک Geekbench OpenCL امتیاز ۵۷۹ را به‌دست آورده بود که اصلاً امتیاز خوبی محسوب نمی‌شود. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، باید گفت که GTX 1650 حدود ۶۵ برابر سریع‌تر از آن است.

در حال حاضر باید گفت که این تراشه‌های گرافیکی در مرحله‌ای از فرایند توسعه قرار دارند که حتی قادر به رقابت با پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه‌ی CPUها هم نیستند. بنابراین احتمالاً محصولات سری Arise کاربری بسیار محدودی داشته باشند، البته اگر نهایتاً به‌عنوان یک محصول تجاری وارد بازار شوند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده