نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲

انتشار نتایج بنچمارک کارت گرافیک Radeon RX 6700

نتایج تست Time Spy کارت گرافیک Radeon RX 6700 در بنچمارک 3DMark عملکرد بهبود یافته‌ی این کارت بعد از انتشار درایور جدید آن را نشان می‌دهد.

شاید بتوان رویکرد عجیب و غریب AMD در معرفی کارت گرافیک Radeon 6700 را در نوع خود منحصر‌به‌فرد دانست. این کارت که دو هفته‌ی پیش و بدون معرفی رسمی AMD توسط Sapphire به بازار عرضه شد، حالا توسط این شرکت به Radeon RX 6700 تغییر نام داده است. این مدل از نسخه cut-down پردازنده گرافیکی Navi 22 برخوردار است و تاکنون دو درایور برای آن عرضه شده که یکی از آن‌ها از توان عملکرد کامل GPU استفاده نمی‌کند.

درایور آپدیت شده‌ی 22.5.2 این کارت، ظاهراً عملکرد آن را بهبود بخشیده و بالاخره نام RX 6700 را در تنظیمات Radeon و نرم‌افزار GPU-Z درست نشان می‌دهد. در جدیدترین اخبار منتشر شده، نتایج بنچمارک TimeSpy این کارت به‌دست ما رسیده که در ادامه جزئیات آن را ملاحظه می‌کنید:

  • 6700 با درایور قبلی و تنظیمات پیشفرض توان مصرفی: ۹۴۲۷ امتیاز
  • 6700 با درایور قبلی و حداکثر توان مصرفی: ۱۰۳۰۴ امتیاز
  • RX 6700 با درایور جدید و توان مصرفی پیشفرض: ۱۱۲۶۶ امتیاز (۱۸ درصد بهبود)
  • RX 6700 با درایور جدید و حداکثر توان مصرفی: ۱۱۴۱۴ امتیاز (۱۱ درصد بهبود)

نتایج بنچمارک کارت گرافیک AMD Radeon RX 6700 non-XT

کارت گرافیک Radeon RX 6700XT با GPU کامل Navi 22 امتیاز ۱۲۸۷۲ را در تست Time Spy بنچمارک 3DMark کسب کرده بود. یعنی مدل XT این کارت ۱۵ درصد سریع‌تر از مدل غیر XT عمل کرده و این درحالی است که از ۱۱ درصد هسته‌های بیشتری برخوردار است و ۴ درصد توان مصرفی بالاتری دارد. توجه داشته باشید که کارت گرافیک Sapphire RX 6700 برخلاف مشخصات رفرنس AMD از ۲۲۰ وات توان مصرفی برخوردار است.

مدل غیر XT کارت گرافیک RX 6700 در مقایسه با Radeon RX 6650XT حدود ۷ الی ۱۰ درصد سریع‌تر عمل کرده است. البته باید توجه داشت که مدل Sapphire به‌صورت کارخانه‌ای از ۲۴۵۰ مگاهرتز به ۲۴۹۵ مگاهرتز اورکلاک شده و این مقایسه به‌صورت کاملاً پایاپای صورت نگرفته است.

AMD به‌صورت رسمی از این کارت رونمایی نکرده بود، بااین‌حال این مدل حالا بدون درج قیمت در وبسایت این شرکت قرار گرفته است. تاکنون تنها یک شرکت اقدام به عرضه‌ی کارت گرافیک RX 6700 به بازار کرده و احتمالاً با یک عرضه‌ی محدود مواجه خواهیم بود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده