نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۸

تاریخ عرضه کارت گرافیک GTX 1630 با تأخیر مواجه شد

گزارش جدیدی از منابع نزدیک به شرکای تجاری انویدیا منتشر شده که براساس آن، تاریخ عرضه کارت گرافیک GTX 1630 و همچنین محصولات جدیدی سری RTX 40 با تغییر مواجه شده است.

انویدیا که در ابتدا تصمیم داشت تا کارت گرافیک GTX 1630 را هفته‌ی آینده به بازار عرضه کند، زمانبندی معرفی محصولات جدید خود را تغییر داده است. این شرکت با ارائه یک نامه به شرکای تجاری خود، تاریخ انتشار نتایج نقد و بررسی عملکرد کارت گرافیک‌های جدید خود را به وضعیت «به‌زودی تعیین خواهد شد» تغییر داده است. منابع داخلی انویدیا تأیید کردند که علت این تصمیم، یک سری مشکلات در زمینه‌ی تأمین قطعات ضروری است که البته به GPU ارتباطی ندارد.

لازم به ذکر است که کیت نهایی پردازنده گرافیکی جدید GTX 1630 در تاریخ ۳۱ می در اختیار شرکای تجاری Nvidia قرار گرفت و تولید اولین کارت گرافیک مبتنی بر این GPU به تأیید منابع آگاه رسیده است. علاوه‌بر این گفته می‌شود که طراحی پکیج این کارت نیز نهایی شد و به تأیید رسید. درواقع شرکای تجاری انویدیا فقط منتظر اعلام تاریخ جدید از سوی این شرکت هستند.

تغییر در زمان عرضه کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1630

خبر جدیدی در رابطه با زمان عرضه کارت گرافیک‌های نسل جدید RTX 40 نیز منتشر شده که براساس آن، زمانبندی مطرح شده توسط وبسایت Wccftech یک ماه به عقب افتاده است. گزارش مورد بحث پیش از این هم منتشر شده بود، اما این بار منابع بیشتری به تأیید آن پرداختند. حالا و براساس آخرین اطلاعات به‌دست آمده، زمان عرضه کارت گرافیک پرچم‌دار RTX 4090 از ماه اوت به ماه سپتامبر منتقل شد و RTX 4090 و RTX 4070 نیز به ترتیب در ماه اکتبر و نوامبر سال جاری میلادی به‌دست خریداران خواهند رسید. نکته‌ی مهم این است که این تغییر، تأثیری روی زمان معرفی این محصولات نخواهد داشت. پس ظاهرا در آینده نزدیک شاهد رونمایی کامل از آن‌ها خواهیم بود.

همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، این تاریخ‌ها هنوز هم نهایی نیستند و ممکن است در آینده دچار تغییر شوند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده