نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۴

کارت گرافیک RTX 4060 احتمالاً توان مصرفی بالاتر نسبت به RTX 3070 دارد

به نظر می‌رسد که کارت گرافیک میان‌رده‌ی GeForce RTX 4060 از نسل بعدی محصولات انویدیا، با بیش از ۲۲۰ وات توان مصرفی، TDP بالاتری نسبت به RTX 3070 دارد.

براساس ادعای جدید Kopite7kimi، کارت گرافیک نسل جدید RTX 4060 احتمالا با TDP بالاتری نسبت به مدل رده بالای RTX 3070 از نسل فعلی محصولات انویدیا به بازار عرضه شود. توان مصرفی RTX 3070 که بر پایه‌ی نسخه cut-down پردازنده گرافیکی GA104 ساخته شده، به ۲۲۰ وات محدود شده است. بنابراین RTX 4060 می‌تواند با TDP بالاتری نسبت به این مدل رونمایی شود.

انویدیا در هر نسل از کارت گرافیک‌های جدید خود، به‌صورت پیوسته TDP مدل‌های سری GeForce xx70 و xx60 را افزایش داده و این خبر نمی‌تواند برای مخاطبان چندان هم غیرمنتظره باشد. تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند این است که با افزایش توان مصرفی و احتمالا قیمت کارت گرافیک‌های جدید، آیا بخش عملکرد GeForce دیگر معنایی خواهد داشت یا خیر.

سیستم خنک کننده کارت گرافیک انویدیا

روز گذشته اطلاعات جدیدی در رابطه با زمان عرضه کارت گرافیک‌های سری RTX 40 منتشر شد. Wccftech ادعا می‌کند که برنامه‌ی زمانبندی انویدیا برای رونمایی و عرضه‌ی کارت‌های گرافیک NVIDIA GeForce RTX 40 یک ماه جلوتر رفته تا حالا شاهد عرضه‌ی اولین مدل از این خانواده در ماه اکتبر باشیم. نکته‌ی جالب توجه، اشاره به زمان رونمایی از RTX 4060 در CES 2023 بود که برای اولین‌بار مطرح شده بود.

براین اساس گفته می‌شود که کارت گرافیک RTX 4090 اولین محصولی است که از ماه اکتبر به بازار فروش عرضه خواهد شد. بعد از آن و در فاصله‌ی یک ماه دیگر، مدل RTX 4080 را داریم که در ماه نوامبر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. نهایتا RTX 4070 سومین محصول رده‌بالای انویدیا از این نسل است که در ماه دسامبر به قفسه‌ی فروشگاه‌ها خواهد رسید.

اگر به خاطر داشته باشید، انویدیا سه مدل RTX 3090 و 3080 و 3070 را در یک روز و به‌صورت همزمان معرفی کرد. بااین‌حال زمان عرضه این محصولات چند هفته با هم اختلاف داشت. ضمن اینکه RTX 3080 به‌عنوان اولین مدل از این خانواده تا حدود یک ماه از زمان رونمایی آن‌ها در دسترس قرار نداشت.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده