نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۲

فاش شدن اطلاعاتی از پردازنده ۲۴ هسته‌ای Raptor Lake به‌همراه گرافیک Arc A770

به‌نظر می‌رسد که تراشه‌های نسل سیزدهمی اینتل درکنار کارت‌های گرافیک‌ عرضه نشده‌ی اینتل Arc توسط یک منبع ناشناس مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعاتی از آن فاش شده است.

اطلاعات جدیدی در وبسایت UserBenchmark فاش شده که CPU نسل جدید اینتل با کد RPL-S (Raptor Lake-S) را درکنار گرافیک Arc A770 را نشان می‌دهد. این اطلاعات توسط TUM_APISAK در در توییتر کشف شده و درواقع چیزهای را که قبلاً هم درباره این محصولات شناخته شده بود تأیید می‌کند. مطابق این اطلاعات، حداکثر تعداد هسته‌های تراشه‌های Raptor Lake به عدد ۲۴ (شامل ۸ هسته Performance و ۱۶ هسته Efficient) افزایش یافته و در این پلتفرم جدید درکنار کارت گرافیک دسکتاپ Arc A770 که هنوز به بازار عرضه نشده، تست شده است.

جالب اینجا است که این سیستم با ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR5-4800 کار می‌کند، درحالی که تراشه‌های Raptor Lake در زمان عرضه از ماژول‌های حافظه سریع‌تری هم پشتیبانی می‌کنند. باتوجه‌به اینکه این تراشه گرافیکی از سری Alchemist تنها با ۱ گیگابایت حافظه مشاهده شده، عملکرد کارت گرافیک Arc A770 نیز کسی را متعجب نخواهد کرد.

تست CPU و GPU جدید اینتل

اما وقتی به خود این CPU برسیم، باید گفت که فرکانس کلاک بیس نمونه‌ی مهندسی آن به ۲.۴ گیگاهرتز می‌رسد درحالی که سرعت توربوی آن ۴.۶ گیگاهرتز است. هردوی این مقادیر پایین‌تر از سری AMD Ryzen 7000 و البته شایعاتی است که به نسل جدید تراشه‌های اینتل نسبت داده شده است.

معماری جدید تراشه‌های اینتل، باید اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند. یعنی تقریباً همزمان با زمان دسترسی کاربران به پردازنده‌های Ryzen 7000 که در بازه زمانی مشابه عرضه خواهند شد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده