نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۳

زمان احتمالی عرضه کارت های گرافیک‌ RTX 4080 ،RTX 4090 و RTX 4070

اطلاعات جدیدی از زمان عرضه کارت‌‌های گرافیک‌ GeForce RTX 40 انویدیا در ماه‌های آینده منتشر شده است.

براساس شایعات جدیدی که در رابطه با نسل جدید کارت‌‌های گرافیک‌ انویدیا موسوم به Ada Lovelace منتشر شده، اینطور به‌نظر می‌رسد که کارت‌‌های گرافیک‌ RTX 4090 و RTX 4080 بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفت با هم اشتراکات خواهند داشت. شنیده‌ها حاکی از آن است که با وجود به کارگیری دو پردازنده گرافیکی متفاوت AD102 و AD103 در این مدل‌ها، ظاهراً برد اصلی مشابهی با مدل PG139 در ساختار آن‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این اطلاعات کاملاً جدید است و ما هنوز نمی‌دانیم که آیا می‌تواند به‌معنی سازگاری پین این دو GPU باشد یا خیر. انویدیا تاکنون مشخصات GPU مورد استفاده در کارت‌‌های گرافیک‌ و 4080 و 4070 را تأیید نکرده است. هر دو کارت بر مبنای GPU متفاوتی ساخته شده و یکی پس از دیگری به بازار عرضه خواهد شد.

کارت گرافیک GeForce RTX 40

اما بخش دیگری از اطلاعاتی که در این خبر فاش شده، به زمان‌بندی عرضه‌ی کارت‌‌های گرافیک‌ سری RTX 40 مربوط می‌شود. براین اساس انتظار می‌رود که RTX 4090 از ماه اوت (مرداد - شهریور) به بازار عرضه شود. به همین ترتیب به‌نظر می‌رسد که RTX 4080 برای ماه سپتامبر (شهریور - مهر) و RTX 4070 برای عرضه در اکتبر (مهر - آبان) سال جاری برنامه‌ریزی شده باشد. البته منبع این اطلاعات مدعی شده که احتمالاً این زمانبندی دچار تغییر شود؛ چراکه بسیاری از شرکت‌های AIB هنوز تعداد زیادی کارت گرافیک RTX 30 در انبارهای خود دارند و چندان راضی به معرفی نسل جدید در آینده نزدیک نخواهند بود.

انتظار می‌رود رونمایی از این مدل‌ها در یک روز صورت بگیرد. اما تاریخ عرضه‌ی آن‌ها چند هفته‌ای با هم فاصله خواهد داشت. ضمناً همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این اطلاعات با افشاگری اخیر Kopite نیز تناسب دارد. بنابراین فعلاً باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر برای جزئیات بیشتر باشیم.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده