نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۸

عرضه‌ی کارت گرافیک RTX 4090 پیش از سایر مدل‌های سری Ada lovelace

افشای اطلاعات جدید از نسل بعدی کارت‌های گرافیک‌ GeForce انویدیا، آغاز عرضه‌ی این محصولات با مدل پرچم‌دار RTX 4090 را تأیید می‌کند.

براساس شایعات جدید، قرار است کارت‌های گرافیک‌ سری RTX 40 از اواسط ماه ژوئیه به بازار عرضه شوند. البته به احتمال زیاد این تاریخ به زمان معرفی این محصولات اشاره داشته و بعد از آن هر یک از مدل‌ها تاریخ عرضه‌ی اختصاصی خود را دریافت خواهند کرد. انویدیا معمولاً معماری جدید پردازنده‌های گرافیکی خود را حدوداً دو هفته جلوتر از کارت‌های گرافیک‌ نسل جدید معرفی می‌کند. لذا احتمال می‌رود که زمان واقعی عرضه‌ی این محصولات در ماه اوت قرار بگیرد.

اما Kopite7kimi در جدیدترین شایعات مربوط‌به کارت‌های گرافیک‌ جدید تیم سبز مدعی شده که برنامه‌ریزی عرضه‌ی محصولات سری RTX 40 تأیید شده و قرار بر این است که مدل پرچم‌دار RTX 4090 پیش از سایر محصولات رونمایی و عرضه شود. این موضوع برخلاف رویکرد انویدیا در سری RTX 30 است که تمرکز آن در ابتدا روی سری RTX 3080 بود.

شایعات عرضه کارت گرافیک RTX 4090

البته لازم است در اینجا به این نکته اشاره کنیم که کارت‌های گرافیک‌ RTX 3090 و 3080 و 3070 همگی در یک روز معرفی شدند اما زمان‌بندی عرضه‌ی آن‌ها با هم تفاوت داشت. درواقع ابتدا RTX 3080 بود که دو هفته بعد از معرفی رسمی به بازار عرضه شد. بعد از آن در فاصله‌ی دو هفته کارت گرافیک RTX 3090 را داشتیم و سپس دو ماه طول کشید تا RTX 3070 به‌دست مصرف‌کنندگان برسد.

در شایعات شنیده شده که کارت‌های گرافیک‌ RTX 40 از پردازنده‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که برپایه سبک معماری Ada طراحی شدند. ظاهراً انویدیا تاکنون توجه خود را به تراشه‌ی AD102 متمرکز کرده و مدل AD104 نیز به‌زودی به مرحله تست وارد می‌شود. همین منبع مدعی شده که این GPU در کارت گرافیک RTX 4070 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بااین‌حال تاکنون چیزی درباره مدل AD103 شنیده نشده و مشخص نیست که آیا این مدل نیز به فاز آزمایش وارد شده یا خیر.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده