نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۴

رونمایی از کنترلر SSD PCIe Gen 5 شرکت Phison با سرعت ۱۲.۵ گیگابایت بر ثانیه

شرکت Phison نمونه‌ی اولیه‌ کنترلر SSD پرچم‌دار E26 و مبتنی بر رابط PCIe Gen 5 خود را روی مادربرد ASUS ROG X670E HERO و درکنار یک CPU آزمایشی AMD Ryzen 7000 به نمایش گذاشت.

نسل جدید کنترلر SSD شرکت Phison مبتنی بر رابط PCIe Gen 5.0، با قرار گرفتن روی مادربرد ROG X670E HERO و بهره‌گیری از توان پردازش CPU آزمایشی AMD Ryzen 7000، رکورد جدیدی را از حیث سرعت خواندن و نوشتن روی درایوهای ذخیره‌سازی SSD در رده‌ی مصرف‌کننده به ثبت رسانده است. Phison در دموی عملکرد نمونه‌ی مهندسی SSD PCIe Gen 5 خود، از مدل پرچم‌دار E26 با جدیدترین تکنولوژی حافظه‌ی میکرون، موسوم به 3D TCL NAND Flash استفاده می‌کند.

کنترلر Phison E26 PCIe Gen 5 SSD

سیستمی که در این دمو به نمایش گذاشته شده، از یک مادربرد نسل جدید ASUS ROG X670E HERO با یک نمونه‌ی آزمایشی از تراشه‌ی دسکتاپ AMD Ryzen 7000 تشکیل شده است و در تست‌های اولیه، به سرعت خواندن ۱۲.۵ گیگابایت بر ثانیه و نوشتن ۱۰ گیگابایت بر ثانیه دست پیدا می‌کند. برای درک پیشرفت چشمگیر تکنولوژی حافظه‌ی SSD باید توجه داشت که سرعت عملکرد درایوهای فعلی PCIe Gen 4.0، درنهایت به‌ ۷ الی ۷.۵ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.

تکنولوی به کار رفته در Phison E26 PCIe Gen 5 SSD Controller

در ویدیو می‌توان تست عملکرد درایو مشابه PCIe Gen 5.0 NVMe SSD را روی مادربرد ASUS Z690 AERO D و با استفاده از یک CPU نسل دوازدهمی اینتل آلدرلیک مشاهده کرد. نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ اینتل و AMD هردو به‌صورت نیتیو از رابط PCIe Gen 5.0 پشتیبانی می‌کنند و و قابلیت بهره‌گیری از جدیدترین درایوهای رده بالای SSD را دارند.

Phison انتظار دارد تا همزمان با عرضه‌ی نسل جدید پلتفرم‌های دسکتاپ اینتل و AMD، نخستین محصولات مبتنی بر تکنولوژی کنترلر E26 خود را روانه‌ی بازار کند.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده