نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۴

فروش پردازنده‌های گرافیکی لپ تاپ RTX 30 به‌عنوان کارت های گرافیک‌ ماینینگ

تولیدکنندگان چینی پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ RTX 30، این محصولات را برای دور زدن محدودیت‌های LHR به‌عنوان کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ ماینینگ به ماینرهای ارز دیجیتال می‌فروشند.

شرکت‌های چینی تولیدکننده اصلی تجهیزات همچنان به فروش پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 3060 و 3070 لپ‌تاپ به‌عنوان کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ ادامه می‌دهند. البته با این تفاوت که جامعه‌ی مصرف‌کنندگان آن گیمرها نیستند. خلاصه‌ی مطلب این است که این کار برای جلوگیری از محدودیت‌های Lite Hash Rate کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ انویدیا در مصارف ماینینگ انجام می‌شود. به عبارت دیگر این کارت‌ها فقط برای اهداف ماینینگ آماده شدند و حتی برای این کار تبلیغ هم می‌شوند.

شاید فکر کنید که بعد از کرک شدن LHR، این موضوع دیگر مسئله‌ی مهمی برای ماینرها نباشد؛ البته که این دیدگاه کاملاً درست است. اما مشکل اینجا است که پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ اصلاً نباید در کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ مورد استفاده قرار بگیرند و این درحالی است که چینی‌ها ماه‌هاست مشغول این کار هستند و انویدیا هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهد.

فروش پردازنده های گرافیکی به عنوان کارت گرافیک های ماینینگ در چین

درنهایت باید گفت که بازهم گیمرها هستند که از این اتفاقات ضرر می‌بینند. تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک‌ مبتنی بر تراشه‌های RTX 30 به‌دنبال سودآوری و اهداف اقتصادی خود هستند و این کار باعث می‌شود تا کمبود در بازار محصولات گیمینگ بیش‌ازپیش احساس شود. فهرست فروش Taobao هزاران مورد از این کارت‌های گرافیک‌ را عرضه کرده که در بسیاری از این موارد به‌طور ویژه روی قابلیت‌های ماینینگ آن‌ها تمرکز شده است.

انویدیا تاکنون هیچ اقدامی برای جلوگیری از این کارت انجام نداده و اگر با خود فکر می‌کنید که چرا لپ‌تاپ‌های 3060 و 3070 هنوز اینقدر گران‌قیمت هستند، احتمالاً این یکی از پاسخ‌هایی است که به‌دنبال آن هستید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده