نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۷

فاش شدن تصویری از نمونه اولیه پردازنده پرچمدار AMD Ryzen 7000

تصویری از نمونه مهندسی پردازنده AMD Ryzen 9 7950X در ویدیو آموزشی نصب CPU از کانال یوتیوب MSI دیده شده که احتمالاً اولین تصویر واقعی از مدل پرچم‌دار سری Ryzen 7000 است.

شرکت AMD طی چند هفته‌ی اخیر تمایل زیادی به اشتراک‌گذاری رندرها و تصاویر مختلف از پکیج تراشه‌های Ryzen 7000 AM5 با سیستم جدید انتقال حرارت یکپارچه‌ی آن نشان داده است. بااین‌حال، به احتمال زیاد این تراشه‌ها نمونه‌های واقعی نیستند و تنها برای نمایش ظاهری ساخته شدند. حالا ویدیوی جدیدی منتشر شده که برچسب «AMD ENG SAMPLE» یا نمونه مهندسی AMD به وضوح روی این تراشه‌ها قابل مشاهده است. بنابراین می‌توان گفت که برای اولین‌بار یک تصویر واقعی از نمونه‌ی اولیه پردازنده‌های Ryzen 7000 به نمایش گذاشته شده است.

تصاویری از نمونه مهندسی پردازنده‌های AMD Ryzen 7000

تصویری از نمونه مهندسی پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 – منبع: ویدیوی MSI

اطلاعاتی اوایل امسال ازطریق یک منبع غیررسمی فاش شده بود، کدهای OPN نمونه‌های مهندسی پردازنده‌های AMD را با اعداد ۶۶۵ و ۶۶۶ نشان می‌داد. حالا اینطور به‌نظر می‌رسد که کد ۶۶۵ به پردازنده ۱۶ هسته‌ای AMD مربوط می‌شود و کد ۶۶۶ به مدل هشت هسته‌ای این خانواده تعلق دارد. انتظار می‌رود این مدل با نام Ryzen 9 7950X(T) یا هرچیز دیگری که AMD تصمیم گرفته معرفی شود.

علاوه‌براین، قبلاً یک CPU با کد ۶۶۵ در اطلاعات فاش شده از MilkyWay@Home نیز مشاهده شده بود. در ادامه‌ی این ویدیو جدید، پروسه نصب CPU برای سوکت جدید AM5/LGA1718 توضیح داده شده که تا زمان عرضه‌ی پردازنده‌های جدید Zen4 ارزش نگاه کردن دارد. پیش‌بینی می‌شود AMD در جریان برگزاری مراسم کامپیوتکس ۲۰۲۲ رسماً از پردازنده‌های سری R‍yzen 7000 پرده‌برداری کند.

همچون در مورد خانواده‌‌ی Vermeer انتظار داریم در ابتدا شاهد رونمایی مدل Ryzen 7 و Ryzen 9 پردازنده‌های‌ نسل جدید AMD باشیم. رقب اصلی تراشه‌های Raphael شرکت AMD، پردازنده‌های Raptor Lake اینتل خواهند بود و نه Alder Lake؛ تراشه‌هایی که با‌‌‌‌توجه‌‌‌به شنیده‌ها در مدل Core i9-13900K می‌تواند به فرکانس ۵٫۸ گیگاهرتز دست یابد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده