نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۷

معرفی APUهای سری AMD Ryzen 6000 برای لپ تاپ‌ های اقتصادی

AMD در آستانه‌ی برگزاری رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۲، از APUهای جدید سری Ryzen 6000 موسوم به Mendocino با هدف لپ‌ تاپ‌های رده‌ی مصرف‌کننده رونمایی کرد.

AMD به‌تازگی از APUهای جدید سری Ryzen 6000 موسوم به Mendocino با هدف لپ‌ تاپ‌های رده‌ی مصرف‌کننده رونمایی کرد. پردازنده‌های جدید AMD Ryzen 6000، از جمله محصولاتی هستند که در جریان کنفرانس مطبوعاتی AMD به‌همراه تراشه‌های کلاس دسکتاپ AMD Ryzen 7000 معرفی شدند. این خانواده که لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی را هدف قرار داده، در محصولاتی با رده‌ی قیمتی ۳۹۹ تا ۶۹۹ دلار مورد استفاده قرار خواهند رفت.

APUهای جدید AMD از یک CPU مبتنی بر معماری Zen 2 و یک پردازنده گرافیکی یکپارچه RDNA 2 تشکیل شدند که با فرایند ساخت ۶ نانومتری TSMC بیش از ۱۰ ساعت زمان کاربری با باتری را برای لپ‌تاپ‌های جدید به همراه خواهد داشت. لاین آپ محصولات سری AMD Ryzen 6000 در حال حاضر شامل پردازنده‌های Cezanne و Barcelo و حالا سری جدید Mendocino هستند که خانواده‌ی Mendocino بیشتر در محصولات رده پایین و غیر گیمینگ شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این خانواده برخلاف APUهای دیگر سری Ryzen 6000 از یک پردازنده Zen 2 و گرافیک RDNA 2 برخوردار است که البته با پروسس نود ۶ نانومتری TSMC به‌روزرسانی شده و در بیشترین حالت از ۴ هسته و ۸ رشته برخوردار است. بنابراین پیکربندی آن‌ها شباهت زیادی به APU مورد استفاده در کنسول دستی استیم دک دارد. با این تفاوت که این سری در لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار گرفته و از نظر بهینه‌سازی مصرف انرژی و بازده حرارتی بر Van Gogh برتری دارند.

APUهای AMD Ryzen 6000

APUهای AMD Ryzen 6000 در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهند شد که این موضوع نشان می‌دهد چند ماه قبل از عرضه‌ی APUهای Phoenix و پردازنده‌های سری Ryzen 7000 موسوم به Dragon Range که برپایه‌ی معماری Zen 4 معرفی شدند. AMD هنوز جزئیات مربوط‌به مدل‌ها، قیمت و دیگر مشخصات سری Mendocino را اعلام نکرده است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده