نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۹

انتشار تصویری از دیاگرام مادربرد ASUS X670 Prime با طراحی چیپست دوگانه

ظاهراً تصویری از دیاگرام مادربرد جدید ایسوز X670 با سوکت AM5 در یک شبکه‌ی اجتماعی چینی رؤیت شده که به کارگیری دو تراشه در PCB آن را تأیید می‌کند.

بعد از افشای اطلاعات مادربردهای جدید ASRock و Gigabyte که توسط خود این تولیدکنندگان منتشر شده و بلافاصله حذف شدند، حالا جزئیات تازه‌ای از مادربرد جدید ایسوز برای نسل جدید تراشه‌های AMD به‌دست ما رسیده است. درحال حاضر مشخص نیست که چرا این اطلاعات در کمتر از ۱۲ ساعت در اینترنت فاش شده اما به هر حال می‌توانیم احتمال نمایش مادربردهای X670 در رویداد Computex 2022 را تقریباً قطعی بدانیم.

این تصاویر در شبکه اجتماعی چینی Baidu منتشر شدند، به مادربرد ASUS X670-P Prime WiFi تعلق دارند و طراحی PCB آن را نشان می‌دهند. در این تصویر می‌توانیم محل دقیق قرارگیری سوکت AM5 و همچنین ۴ اسلات حافظه DDR5 را در یک رابط PCIe x16 مشاهده کنیم. علاوه‌براین، طراحی ۱۴ فاز VRM در اطراف سوکت نیز قابل تشخیص است. اما نکته‌ی جالب توجه این است که این اولین پیکربندی دوگانه‌ی تراشه در مادربردهای نسل جدید است که تاکنون تنها در حد شایعات شنیده می‌شد.

دیاگرام مادربرد ASUS X670 PRIME

دیاگرام مادربرد ASUS X670 PRIME

مادربردهای سری X670 نسل جدید تراشه‌های رده بالای گیمینگ برای پردازنده‌های Ryzen 7000 شرکت AMD هستند که به‌گفته‌ی این شرکت، از سوکت LGA1718 یا AM5 پشتیبانی کرده و از دیگر قابلیت‌های آن باید به تکنولوژی DDR5 و PCIe Gen5 اشاره کرد.

علاوه‌براین، ایسوز مادربردهای ProArt را نیز عرضه می‌کند که شامل مدل‌های ProArt X670E-CREATOR WIFI و ProArt B650-CREATOR می‌شوند. اما به‌نظر می‌رسد که عدم اشاره به تراشه X670E به‌خصوص در سری Prime احتمالاً به‌خاطر عدم پشتیبانی از PCIe Gen5 برای حافظه و GPU و همچنین عرضه‌ی آن فقط برای یک نوع دستگاه باشد.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده