نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۸

رفع کامل محدودیت LHR کارت‌های گرافیک‌ RTX 30

محدودیت نرخ استخراج کارت‌های گرافیک‌ GeForce RTX 30 LHR برای مقابله با کاربری ماینینگ بالاخره و در نسخه جدید نرم‌افزار QuickMiner به‌طور کامل آنلاک می‌شود.

بعد از گذشت بیش از یک سال از معرفی کارت‌های گرافیک‌ LHR توسط انویدیا، توسعه‌دهندگان یکی از نرم افزارهای مخصوص استخراج ارزهای دیجیتال بالاخره موفق شدند تا به‌طور کامل از قابلیت‌های پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX 30 LHR استفاده کنند. NiceHash با انتشار توییتی از رفع کامل محدودیت نرخ هش کارت‌های گرافیک‌ LHR انویدیا در جدیدترین آپدیت نرم‌افزار QuickMiner خبر داد.

همان‌طور که اشاره شد، الگوریتم محدود کننده‌ی LHR در کارت‌های گرافیک‌ سری NVIDIA RTX 30 با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت استخراج اتریوم و سایر رمزارزهای مشابه، سعی در مقابله با به کارگیری محصولات گیمینگ انویدیا در مصارف ماینینگ داشت. هرچند در فاصله اندکی از معرفی این تکنیک، راه‌‌کارهای مختلفی برای دور زدن این محدودیت‌ها توسط کاربران و بعضاً به اشتباه و توسط خود انویدیا ارائه شدند. درواقع خود انویدیا بود که اولین‌بار و با انتشار درایورهای نسخه‌ی غیر LHR این کارت‌ها، ناخواسته راه را برای دور زدن تحریم خود باز کرد.

آنلاک شدن هش ریت کارت گرافیک RTX 3080 Ti

RTX 3060 اولین کارت گرافیکی بود که با الگوریتم LHR به بازار عرضه شد. بعد از آن تمام کارت‌ گرافیک‌ سری RTX 30 به استثنای مدل‌های مختلف RTX 3090 به نسخه LHR تبدیل شدند. تیم توسعه‌دهندگان NiceHash جزء اولین منابعی بودند که موفق به قفل گشایی از ۷۰ درصد ظرفیت استخراج تراشه‌ختی LHR شدند. این دستاورد در ماه اوت سال گذشته میسر شد. حالا و بعد از گذشت ۹ ماه، نرم‌افزار QuickMiner قادر به استفاده از ۱۰۰ درصد توان کارت‌های گرافیک‌ RTX 30 در استخراج ارزهای دیجیتالی است.

البته در این بین، RTX 3050 و RTX 3080 12GB مستثنی شدند که ظاهراً از نسخه جدیدی از الگوریتم LHR استفاده می‌کنند. نرم‌افزار جدید دور زدن محدودیت LHR تنها روی سیستم‌عامل ویندوز قابل استفاده بوده و فقط از الگوریتم DaggerHashimoto (Etash) پشتیبانی می‌کند. تاکنون قابلیت این نرم‌افزار به تأیید تیم Benchmark.pl رسیده است. آن‌ها موفق شدند تا با استفاده از این ابزار، هش ریت کارت گرافیک RTX 3080 Ti را از ۸۵-۸۸ به ۱۱۷ مگاهش بر ثانیه برسانند.

عملکرد نرم افزار QuickMiner در کارت گرافیک RTX 3080 Ti

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده