نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۲

قیمت و تاریخ احتمالی معرفی پردازنده‌های گرافیکی اینتل Arc A750 و A380

به‌نظر می‌رسد که تاریخ معرفی و قیمت اولین پردازنده‌های گرافیکی کلاس دسکتاپ اینتل Arc مشخص شده که براین‌اساس باید انتظار رونمایی از Arc A750 و A380 را داشته باشیم.

براساس گزارش جدید وبسایت Wccftech به نقل از منابع آگاه، اینتل تاریخ معرفی و قیمت پردازنده‌های گرافیکی Arc Alchemist را تعیین کرده است. البته ظاهرا اینتل هنوز تاریخ دقیق رونمایی از محصولات جدید خود را به شرکای تجاری خود اعلام نکرده است، اما کارت‌های گرافیک‌ Arc Alchemist باید از اواخر ماه می تا اوایل ماه ژوئن (خردادماه) معرفی شوند. Arc A780 و Arc A380 اولین کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ اینتل هستند که در این بازه رونمایی خواهند شد.

علاوه‌بر‌این، گفته می‌شود که A580، به‌عنوان پیشنهاد میان‌رده اینتل، چند هفته بعد و به احتمال زیاد در ماه ژوئیه معرفی خواهد شد. لازم به ذکر است که این تاریخ‌ها مربوط‌به زمان عرضه این محصولات نیستند و درواقع به زمان رونمایی از مشخصات کامل و احتمالاً قیمت و زمان عرضه این محصولات مربوط می‌شوند. معمولاً شرکت‌ها محصولات خود را در فاصله‌ی حدوداً دو هفته مانده به زمان دسترسی کاربران، در بازار معرفی می‌کنند.

کارت گرافیک دسکتاپ اینتل آرک

اما نکته جالب توجه دیگر این است که سایت Wccftech اطلاعات مربوط‌به قیمت‌های اولیه‌ی سه کارت گرافیک از سری اینتل آرک را نیز ارائه کرده که براین‌اساس، Arc A750 قرار است با قیمت ۳۵۰ دلار به فروش برسد. این درحالی است که برای مدل A580 قیمت ۲۸۰ دلار و برای Arc A350 که ارزان‌قیمت‌ترین مدل در این گزارش محسوب می‌شود، برچسب ۱۵۰ دلاری تعیین شده است.

با اینکه اینتل هنوز لاین آپ کامل پردازنده‌های گرافیکی Arc را تأیید نکرده است، از شایعات و گزارش‌ها متعددی که تاکنون به‌دست ما رسیده اینطور برداشت می‌شود که احتمالاً هفت مدل در این مجموعه برنامه‌ریزی شده باشد که علاوه‌بر موارد ذکر شده، شامل A780 و A770 و A350 و A310 می‌شوند. مشخصات کامل کارت‌های گرافیک‌ سری A اینتل آرک هنوز نامشخص است و احتمالاً این شرایط تا نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی این محصولات ادامه خواهد داشت.

اما چیزی که تاکنون می‌دانیم، این است که اینتل درحال برنامه‌ریزی برای معرفی یک مدل Limited Edition از کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ Arc Alchemist است که احتمالاً به‌نوعی مدل پرچم‌دار این سری محسوب شده و بالاترین عملکرد را در میان مدل‌های دیگر خواهد داشت. براساس شایعات قبلی، این مدل Arc A780 نام خواهد داشت اما تاکنون هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی یا عملکرد این کارت منتشر نشده است.

اینتل پیش از این صرفاً اعلام کرده که پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ Alchemist تابستان امسال به بازار عرضه خواهند شد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده