نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۵

احتمال عرضه ۷ کارت گرافیک دسکتاپ Intel Arc Alchemist

شایعاتی جدیدی در خصوص تعداد مدل‌های موجود در سری دسکتاپ Intel Arc Alchemist مطرح شده که از احتمال عرضه هفت کارت گرافیک مختلف توسط اینتل حکایت دارد.

کاربر توییتر KOMACHI، از منابع شناخته شده‌ی افشای اطلاعات سخت‌افزاری، در پست جدید خود به مدل‌های مختلفی که احتمالاً در خانواده‌ی کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ اینتل Arc Alchemist عرضه خواهد شد، تمرکز دارد. براین‌اساس انتظار می‌رود اینتل حداقل ۷ مدل GPU را برای پلتفرم دسکتاپ در نظر گرفته باشد که شامل A770 ،A750 ،A580 ،A380 ،A350 و درنهایت A310 می‌شوند. لازم به ذکر است که این خبر هنوز به تأیید منابع موثق نرسیده است، اما نخستین باری است که در میان شایعات به مدل A770 8GB نیز اشاره می‌شود.

مشخصات کامل کارت‌های گرافیک‌ سری A اینتل آرک هنوز نامشخص است و احتمالاً این شرایط تا نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی این محصولات ادامه خواهد داشت. اما چیزی که تاکنون می‌دانیم، این است که اینتل درحال برنامه‌ریزی برای معرفی یک مدل Limited Edition از کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ Arc Alchemist است که احتمالاً به‌نوعی مدل پرچم‌دار این سری محسوب شده و بالاترین عملکرد را در میان مدل‌های دیگر خواهد داشت. براساس شایعات قبلی، این مدل Arc A780 نام خواهد داشت اما تاکنون هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی یا عملکرد این کارت منتشر نشده است.

شایعات در خصوص کارت گرافیک های Intel Arc Alchemist

براساس داده‌هایی که از بنچمارک Geekbench فاش شده، انتظار می‌رود کارت گرافیک دسکتاپ Arc A770 از بیش از 12.7GB حافظه VRAM برخوردار باشد که احتمال ۱۶ گیگابایتی بودن این مدل را افزایش می‌دهد. این خبر به‌نوعی تأیید می‌کند که مدل A770 از نسخه کامل پردازنده گرافیکی ACM-G10 با ۳۲ هسته Xe استفاده می‌کند. Komachi در توییت خود به احتمال استفاده از نیمی از حافظه گرافیکی این مدل در کارت گرافیک دیگر اشاره کرده که در این صورت، حفظ رابط گذرگاه ۲۵۶ بیت برای آن منطقی به‌نظر می‌رسد.

درحال حاضر خبری از مدلی که قبلاً به ۴۴۸ واحد Execution Unit آن اشاره شده بود، نیست. اما شاید A770 8GB یا A750 کاندیدای خوبی برای انطباق با این پیکربندی باشند. ولی در هر حال اطلاعاتی برای تأیید این ادعا در دسترس نیست.

مدلی از کارت گرافیک های Intel Arc Alchemist

Komachi در ادامه‌ی توییت خود به کارت گرافیک A350 نیز اشاره کرده که از زمان افشای درایور رسمی اینتل، خبری از آن شنیده نشده بود. قرار بود این مدل یک نسخه ضعیف‌تر از پردازنده گرافیکی ACM-G11 باشد که احتمالاً ۶ هسته Xe خواهد داشت. بنابراین می‌توان حدس زد که مدل‌های A380 و A350 و A310 به ترتیب از ۸ و ۶ و ۴ هسته Xe برخوردار باشند. تمام این مدل‌ها، پیشنهاد‌ها رده پایینی هستند که در بهترین حالت به رقابت با کارت‌های گرافیک‌ سطح RTX 3050/RX 6500 می‌پردازند.

در حال حاضر زمان مشخصی برای عرضه کارت‌های گرافیک‌ دسکتتاپ اینتل تعیین نشده است. این شرکت قرار است مدل Limited Edition مذکور را در تابستان سال جاری به بازار عرضه کند. این درحال است که گفته می‌شود زمان عرضه محصولات سری A اینتل به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ موکول شده است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده