// سه شنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۱

محصولات جدید نتربیت معرفی شدند

در نشست خبری روز دوشنبه ۲۹ فروردین، نتربیت از محصولات جدید مودم‌های ADSL ،VDSL و 4G LTE رونمایی کرد.

شرکت آونگ در جریان یک نشست خبری در روز دوشنبه ۲۹ فروردین با معرفی برند نتربیت توضیحاتی را از برنامه‌های آینده خود برای تولید محصولات بومی حوزه شبکه ارائه کرد. این شرکت در سال ۱۳۹۸ اقدام به تأسیس کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰ هزار محصول کرد. استفاده از فناوری‌ها و تجهیزات به‌روز و بهره‌بری از دانش جوانان ایرانی باعث شد تا نتربیت بتواند در سه سال گذشته محصولات شبکه با کیفیتی را در ایران تولید کند. طبق اعلام نتربیت، این شرکت توانست در مدت کوتاهی اعتماد مصرف‌کنندگان را به‌خود جلب کند.

نتربیت؛ تولد یک برند ایرانی

بعد از شدت یافتن تحریم‌ها و تاثیر آن بر واردات قطعات الکترونیکی و همچنین اعمال محدودیت‌های گمرکی در وارد کردن مودم، تقاضای خرید برای برخی از محصولات کاربردی مثل مودم و روتر افزایش پیدا کرد و بازار با مشکل تأمین این تجهیزات رو‌به‌رو شد. آونگ باتوجه‌به سابقه و ارتباطاتی که در حوزه شبکه داشت، تصمیم به انتقال فناوری و تولید این محصولات در ایران را گرفت. پروژه‌ای که بعد از دو سال منجر به تولد برند نتربیت و تولید محصولاتی باکیفیت و مطابق با استاندارد جهانی شد.

محصولات نتربیت

شرکت آونگ در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد و اکنون بعد ۱۶ سال با بیش از ۲۰۰ پرسنل، دارای ۱۲ دفتر خدمات پس از فروش در سراسر کشور است و در مجموع بیش از ۳۰۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور دارد. طبق اعلام آونگ این شرکت اکنون بعد از گذشت دو سال بعد از تأسیس کارخانه توانسته با بیش از ۷۰ کارمند فعال در کارخانه به خط تولید بیش از ۲۴۰ هزار محصول دست پیدا کند. طبق اعلام آونگ در آینده با افزایش تعداد کارمندان، آونگ قصد دارد تا تولید کارخانه خود را به رقم ۴۲۰ هزار محصول در طول سال برساند.

در جریان نشست خبری محسن شهروز، مدیر مسئول شبکه ارزش های اصلی برند نتربیت را «راحتی راه‌اندازی، ارتباط فراگیر، کیفیت و اطمینان و درنهایت تکنولوژی روز جهان» برشمرد و اعلام کرد که لوگوی Neterbit از ترکیب کلمات Network و Bit متولد شده است. مدیر مسئول شبکه آونگ همچنین با اعلام فعالیت پنج مرکز تحقیق و توسعه در سطح کشور، از تحلیل بازار توسط این مراکز در آونگ خبر داد.

مودم NWR-M920 یکی از مودم‌های معرفی شده در نشست خبری معرفی برند نتربیت بود. به‌ گفته امیرحسین شاه مهدی، نتربیت با برندها مطرح تایوانی مانند دی‌ لینک (D-Link)، همکاری نزدیکی دارد و دانش زیادی در زمینه تولید محصولات شبکه از جمله مودم‌ VDSL ، ADSL و مودم‌ 4G کسب کرده است.

در نشست خبری رونمایی از برند و محصولات نتربیت، «محسن شهروز» مدیر برند نتربیت، بعد از معرفی شرکت آونگ و مروری بر تاریخچه فعالیت شرکت نتربیت درباره خط تولید و محصولات این شرکت توضیح داد. او در این ارائه اشاره کرد که خط تولید محصولات نتربیت بر مبنای توان تولید صفر تا ۱۰۰ محصولات الکترونیک براساس تأمین قطعات به‌صورت CKD طراحی و پیاده‌سازی شده است. این به این معنا است که قطعات الکترونیک، برد اصلی و تراشه ها به‌صورت مجزا از تأمین‌کنندگان معتبر خریداری و وارد کشور می‌شوند و سپس با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته SMT و THT در کارخانه روی سطح برد خام، توسط ربات‌های تمام اتوماتیک جایگذاری می‌شوند. در مرحله بعد نرم‌افزارهای بومی‌سازی شده، توسط تیم تحقیق و توسعه نتربیت روی محصولات نصب شده و در مرحله آخر کلیه محصولات تولیدی از پروسه کنترل کیفی عبور می‌کنند.

به‌گفته‌ی محسن شهروز، مدیر مسئول شبکه آونگ محصولات تولیدی با انجام چندین مرحله تست از هر نظر بررسی و کنترل می‌شوند و تنها در صورت موفقیت‌آمیز بودن کلیه تست‌ها، وارد مرحله نهایی تولید شده و اطلاعات فنی شامل مک آدرس، رمز وای فای (شبکه بیسیم) و شماره سریال منحصربه‌فرد کالا روی برچسب آن چاپ می‌شود. کلیه این مراحل توسط نرم‌افزار پیشرفته کنترل کیفی و مدیریت تولید شرکت نتربیت کنترل و مستند می‌گردد.

از مهم‌ترین تجهیزات تخصصی تست محصولات شبکه موجود در خط تولید نتربیت می‌توان به 3 ایستگاه کاری زیر اشاره کرد:

  • Port Test: با کمک این تجهیز پورت‌های شبکه موجود در مودم‌ها به‌طور کامل تست شده و از سلامت و صحت عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود.
  • Wifi Calibration: این دستگاه چیپ وای‌فای دستگاه را کالیبره می‌کند تا بازه فرکانس و میزان آنتن‌دهی براساس استانداردهای تعریف شده سازمان تنظیم مقررات رادیویی ایران مطابقت داشته باشد.
  • Wireless Throughput: با کمک دستگاه Wireless Throughput، تعداد و سرعت داده‌های ارسالی درون شبکه بیسیم اندازه‌گیری می‌شود و عملکرد صحیح وای‌فای تست می‌گردد.

این پروسه سخت‌گیرانه کنترل کیفی یکی از الزامات شرکت دی لینک برای اجازه تولید براساس لیسانس‌های بین‌المللی این شرکت بوده است.

محمد آخرتی، مدیر بازرگانی آونگ در جواب سوالی در رابطه با آینده نتربیت گفت: کارخانه نتربیت صرفا برای تولید مودم و محصولات شبکه تجهیز نشده است و قرار است سایر محصولات الکترونیکی هم در این کارخانه تولید شوند. به‌علاوه کیفیت محصولات این کارخانه در سطح استانداردهای جهانی بوده و قابلیت صادرات آن نیز وجود دارد.

نشست خبری معرفی برند نتربیت

در جریان نشست خبری امیرحسین شاه مهدی، مدیر فروش شبکه در پاسخ به سؤال زومجی پیرامون «شیوه پشتیبانی نرم‌افزاری از مودم‌ها با انتشار به‌روزرسانی firmware و نبود راهنمای لازم برای کاربران در جهت راه‌اندازی مودم‌های نتربیت» گفت:‌

در رابطه با پشتیبانی فنی ما یک مرکز تماسی داریم در بخش خدمات پس از فروش آونگ که مشتری‌ها می‌توانند تماس بگیرند و راهنمایی لازم در رابطه با استفاده از ویژگی‌های مختلف محصولات را به‌دست آورند. علاوه‌بر این در سایت آونگ برای تمام محصولات بخش پشتیبانی فنی در نظر گرفته شده است.

مدیر فروش شبکه آونگ در ادامه در رابطه با پشتیبانی نرم‌افزاری گفت:‌ «ما اکنون روی دو محصول خود فرم‌ور جدید منتشر کرده‌ایم. اولین محصول 4230N است که فرم‌ور جدید قابلیت پوشش وای‌فای را تقویت کرد و فرم‌ور دیگر برای مدل 4G پروسه تست و تاییدیه را تمام کرد. فرم‌ور مدل 4G در برای بهبود گیرایی سیگنال LTE منتشر شده است و مودم بعد از این به‌روزرسانی راحت‌تر سیگال LTE تقویت شده‌ای را دریافت می‌کند. در نتیجه بحث پشتیبانی فنی یک موضوع مداوم و روزمره‌ای است که در بخش نرم‌افزار در نظر داریم.»

به‌گفته امیرحسین شاه‌مهدی، «آونگ صرفا به‌دنبال کپی‌کاری و صرفا اسمبل کردن محصولات در ایران نیست و دانش فنی تولید محصولات به ایران آورده شده است.»

در جریان نشست خبری همچنین ویدیویی از کارخانه تولید نتربیت نیز پخش شد که در ادامه می‌توانید ویدیوی آن را مشاهده کنید:


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده