نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۳

انویدیا از تأمین گسترده کارت های گرافیک‌ RTX 30 خبر داد

انویدیا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کارت‌های گرافیک‌ سری RTX 30 به‌عنوان بخشی از رویداد جهانی Restocked & Reloaded مجدداً در دسترس گیمرها قرار گرفته است.

انویدیا امروز اعلام کرد که کارت‌های گرافیک‌ سری RTX 30 این شرکت، مجدداً به بازار عرضه شده و هم‌اکنون باید به‌سادگی در دسترس گیمرها قرار گرفته باشد. چندین فروشگاه و شرکت تولید کننده کارت‌های گرافیک‌ سفارشی انویدیا، دریافت محموله‌ی جدید کارت‌های گرافیک‌ RTX 30 را تأیید کرده و اعلام کردند که برخی مدل‌ها، حتی به مرز قیمت مصوب MSRP رسیده است. سایر کارت‌ها همچنان با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسند.

در متن بیانیه انویدیا نوشته شده: «کارت‌های گرافیک‌ سری GeForce RTX 30 هم‌اکنون در دسترس قرار دارند! با بهره‌گیری از تکنولوژی ری تریسینگ، پیشرفت چشمگیر عملکرد بازی‌ها با فناوری NVIDIA DLSS و بازده NVIDIA Reflex و همچنین صدا و ویدیوی مبتنی بر هوش مصنوعی NVIDIA Broadcast، غوطه‌ور شدن در محیط بازی‌ها را تجربه کنید. برای دسترسی به این آپشن‌های جدید از مستقیماً همین‌جا یا از ازطریق شرکای تجاری ما اقدام کنید.»

باید گفت که انویدیا تاکنون چنین کمپین تبلیغاتی نداشته است. درواقع کمی عجیب به‌نظر می‌رسد که یک شرکت تولید کننده GPU چیزی در حدود ۱۸ ماه از زمان عرضه کارت‌های گرافیک‌ جدید خود، خبر موجود شدن این محصولات را اعلام کند. اما به هر حال محدودیت‌های تولید و بازار آشفته‌ی پردازنده‌های گرافیکی باعث شده تا به چنین شرایطی برسیم.

رویداد Restocked & Reloaded انویدیا

رویداد Restocked & Reloaded انویدیا

شما می‌توانید برای دسترسی به صفحه‌ی اختصاصی این رویداد، ازطریق این لینک اقدام کنید. منابع خبری مدعی شدند که هنوز همه‌ی محصولات انویدیا به‌طور مستمر در دسترس قرار نگرفته یا اینکه همچنان درحال تأمین منابع کافی هستند که در هر حال نشانه‌ی خوبی به نظر می‌رسد.

اخیراً شرکت ASUS اعلام کرده بود که از ابتدای ماه آوریل (۱۲ فروردین) قیمت کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 30 را تا حداکثر ۲۵ درصد کاهش خواهد داد. بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که قیمت متوسط کارت گرافیک پرطرفدار در بازار طی ۱۵ ماه گذشته با نرخ دو رقمی کاهش پیدا کرده است و این احتمال داده می‌شود که تا دو ماه آینده به سطح قیمت‌های مصوب تولیدکنندگان برسیم. کاهش تعرفه واردات برخی قطعات کامپیوتری از چین توسط آمریکا از جمله عواملی است که گفته می‌شود در این اتفاق تأثیرگذار خواهد بود.

کاهش تب رمزارزها و هجوم ماینرها برای خرید کارت‌های گرافیک‌ گیمینگ نیز عامل دیگری است که می‌تواند به کاهش کلی قیمت‌های در ماه‌های آینده کمک کند. لذا می‌توان امیدوار بود که بالاخره شرایط به نحوی محیا شود که کاربران واقعی این محصولات قادر به خرید کارت گرافیک‌ مورد نظر خود با قیمت‌های واقعی باشند.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده