نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۳

رونمایی از اولین کارت گرافیک دسکتاپ Intel Arc

اینتل نخستین‌بار از طراحی کارت گرافیک‌ سری A خانواده‌ی Arc در پلتفرم دسکتاپ رونمایی کرد؛ پردازنده گرافیکی ACM-G10 با ۳۲ هسته Xe-Cores و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6.

اولین کارت گرافیک دسکتاپ Arc Alchemist با دو فن و دو درگاه اتصال، در جریان ویدیویی که توسط اینتل منتشر شده، به نمایش گذاشته شد. طراحی خنک‌کننده این GPU شبیه به چیزی است پیش از این در تصاویر فاش شده از نسخه اولیه این کارت منتشر شده بود؛ اما به وضوح تفاوت‌هایی با آن دارد.

نسخه Limited Edition کارت گرافیک دسکتاپ Intel Arc Alchemist – منبع: اینتل

نسخه Limited Edition کارت گرافیک دسکتاپ Intel Arc Alchemist – منبع: اینتل

نسخه Limited Edition کارت گرافیک دسکتاپ Intel Arc Alchemist – منبع: اینتل

رنگ بندی بدنه‌ی این کارت، ترکیبی از نقره‌ای تیره و خاکستری متالیک است که حداقل یک لوگوی اینتل آرک روی آن با نورپردازی LED حک شده است. هنوز نشانه‌ای از کانکتورهای برق این کارت دیده نمی‌شود که حداقل می‌توان گفت جالب توجه خواهد بود. احتمالاً تمام توان موردنیاز گرافیک به‌صورت مستقیم ازطریق مادربرد به Arc Limited Edition انتقال می‌یابد. توجه داشته باشید که براساس مشخصات PCIe 4.0، این رابط حداکثر اجازه‌ی انتقال ۷۵ وات را ازطریق اسلات می‌دهد؛ بنابراین احتمالاً با یک کارت گرافیک پایین‌رده و کم‌مصرف طرف هستیم.

ویدیوی تیزر این کارت نشان می‌دهد که درحال تماشای یک کارت گرافیک اینتل آرک با پردازنده گرافیکی ACM-G10 هستیم که از ۳۲ هسته Xe-Cores و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 تشکیل شده است. این کارت از ۴ خروجی نمایشگر تشکیل شده که شامل سه پورت DisplayPort و یک خروجی HDMI است.

دانلود از آپارات

اینتل شفاف سازی کرده که نسخه Limited Edition این کارت تابستان امسال در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. البته مشخص نشده که منظور از Limited Edition بودن این کارت دقیقا چه چیزی خواهد بود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده