نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۲

دستگیری قاچاقچی چینی که ۱۶۰ پردازنده اینتل را به بدن خود چسبانده بود

مردی که با چسباندن ۱۶۰ پردازنده اینتل سعی در قاچاق این تراشه‌ها به کشور چین را داشت، توجه مأموران گمرک را به خود جلب کرده و دستگیر شد.

روز گذشته مأموران گمرک چین از واردات غیر قانونی محموله بزرگی از کارت‌های گرافیک‌ XFX Radeon RX به این کشور جلوگیری کردند. ظاهراً این محصولات به‌صورت عمدی با لیبل نادرستی به این کشور وارد شده بودند تا از نرخ بالای مالیات فرار کنند. مأموران در مجموع ۵۸۴۰ کارت گرافیک AMD به ارزش ۳ میلیون دلار را در این بار ضبط کردند. اما به‌نظر می‌رسد که تنها کارت‌های گرافیک‌ AMD نیستند که به‌صورت غیر قانونی به این کشور قاچاق می‌‍شوند.

نهادهای نظارتی چین امروز گزارش جدیدی را منتشر کردند که بر‌این‌اساس، مردی با به‌‌همراه داشتن ۱۶۰ پردازنده کامپیوتری که اکثراً متعلق به شرکت اینتل هستند، دستگیر شده است. این مرد که در اینترنت به نام‌های «CPU متحرک» یا «CPU-Man» مشهور شده، تعداد زیادی تراشه‌ی نسل یازدهم و دوازدهمی اینتل را به بدن خود چسبانده و سعی در واردات غیر قانونی آن به داخل کشور را داشت. اما حالت غیرعادی راه رفتن او باعث شده تا توجه مأموران گمرک به او جلب شده و دستش رو شود.

چسباندن 160 پردازنده اینتل به بدن قاچاقچی چینی

گفته شده که این فرد علاوه‌براین ۱۶ گوشی موبایل هم به‌همراه داشته که مشخص نیست مربوط‌به چه تولید کننده‌ای بوده است. لازم به ذکر است این نخستین باری نیست که فردی با اتصال تراشه‌های دسکتاپ به بدن خود سعی در قاچاق این محصولات به چین را داشته و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود. شاید بتوان گفت که رکورد بیشترین پردازنده‌ای که تاکنون به این نحو وارد این کشور شده، به فردی تعلق دارد ۳۰۴ عدد CPU را در سال ۲۰۲۱ به این روش حمل کرده بود. البته این تراشه‌ها بیشتر از نوع LGA1155 بودند که به نسبت کوچکتر از پکیج Alder Lake LGA1700 هستند که در این مورد جدید حمل شده بود.

قاچاقچی چینی در تلاش برای عبور 160 پردازنده اینتل از گمرک چین

ظاهراً قاچاقچی‌ها علاقه‌ای به چسباندن پردازنده‌های AMD AM4 به بدن خود را ندارد، زیرا این پردازنده‌ها برخلاف تراشه‌های اینتل پد LGA ندارند و پین‌های آن هم به‌سادگی به جایی نمی‌چسبند. شاید با عرضه تراشه‌های LGA AM5 شرکت AMD در سال آینده این مشکل هم برای آن‌ها حل شود. قیمت این مدل از پردازنده‌های اینتل حدودا برابر با ۳۳۰ دلار است و با یک تخمین ساده از قیمت این ۱۶۰ پردازنده، به ارزش کلی بیش از ۵۰ هزار دلاری این محموله می‌رسیم.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده