نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۵

قرعه کشی کارت گرافیک ویژه RTX 3090 با امضای مدیرعامل انویدیا

انویدیا در رویداد GTC 2022 یک نسخه ویژه از کارت گرافیک پرچم‌دار GeForce RTX 3090 را با امضای جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا به قید قرعه به یک فرد خوش شانس اهدا می‌کند.

کارت گرافیک GeForce RTX 3090 بیش از یک سال است که پرچم‌دار محصولات انویدیا محسوب می‌شود. تراشه‌ی قدرتمند به کار رفته در ساختار این کارت، براساس معماری Ampere طراحی شده است و یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های گرافیکی حال حاضر جهان در زمینه گیمینگ و تولید محتوا محسوب می‌شود. باوجود اینکه کارت گرافیک RTX 3090 Ti به‌زودی لقب پرچم‌دار انویدیا را از آن خود می‌کند، اما 3090 همچنان کارت گرافیک فوق‌العاده قدرتمندی است که این روزها به آرزوی بسیاری از پی سی گیمرهای سراسر جهان تبدیل شده است.

انویدیا اعلام کرد که در جریان رویداد GTC 2022، یک نسخه ویژه از کارت گرافیک 3090 را به قید قرعه به یک کاربر خوش شانس اهدا خواهد کرد. بسته‌ی ویژه‌ی انویدیا برای این قرعه کشی، شامل یک کارت گرافیک Founders Edition جیفورس آر تی ایکس 3090 با امضای جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا می‌شود. توجه داشته باشید که این کارت نسخه استاندارد 3090 است و برخلاف نسخه Titan V CEO Edition که سال گذشته به محققان و متخصصان هوش مصنوعی اهدا شد، هیچ تفاوتی در زمینه حجم حافظه گرافیکی یا تراشه‌ی اصلی نخواهد داشت. انویدیا در مکاتبه‌ای با وبسایت WCCFTECH تأیید کرد که تنها شهروندان ژاپنی می‌توانند در این قرعه‌کشی شرکت کنند.

جنسن هوانگ در حال امضای کارت گرافیک های ویژه RTX 3090

برای این منظور باید با مراجعه به وبسایت رسمی انویدیا، فرم مخصوصی که برای شرکت در قرعه کشی GTC 2022 قرار گرفته را پر کرد. رویداد افتتاحیه انویدیا در GTC 2022 از تاریخ ۲۱ ماه مارس (۱ فروردین ۱۴۰۱) آغاز می‌شود و تا ۲۴ام این ماه (۴ فروردین) ادامه دارد. در این برنامه سخنرانی جنسن هوانگ مدیرعامل این شرکت را خواهیم داشت و قرار است اطلاعات زیادی در خصوص تکنولوژی معماری پردازنده‌های گرافیکی فعلی و نسل بعدی این شرکت در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. در ادامه متن بیانیه‌ی انویدیا در این خصوص را ملاحظه می‌کنید:

«کنفرانس انویدیا در رویداد GTC در دو بخش حضوری و آنلاین و از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. این برنامه همزمان با آغاز به کار مراکز Deep Learning Institute (DLI) در بیستم ماه مارس برگزار خواهد شد و با سخنرانی جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت در روز دوشنبه ۲۱ مارس ادامه پیدا خواهد کرد. باقی زمان کنفرانس، به صحبت‌های مختلفی اختصاص می‌یابد که از پنل ویژه DLI تا دوره‌های Connect with the Experts را شامل می‌شود. کنفرانس حضوری، در سن هوزه کالیفرنیا برگزار خواهد شد و به‌صورت آنلاین هم در دسترس سایر مخاطبان قرار می‌گیرد».

کارت گرافیک های امضا شده RTX 3090

انتظار می‌رود انویدیا در این برنامه از نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی Hopper و Blackwell نیز رونمایی کند. پیش از این اطلاعاتی از تکنولوژی پیش روی پردازنده‌های گرافیکی دیتا سنتر انویدیا ازطریق اطلاعاتی که توسط هکرها به‌دست آمده بود، در اینترنت فاش شد. همان‌طور که اشاره شد، انویدیا برای عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti آماده می‌شود که به سیلیکون GA102-350 متشکل از ۸۴ پردازنده جریانی به ۱۰۷۵۲ هسته CUDA و ۲۴ گیگابایت حافظه گرافیکی DDR6X با سرعت ۲۱ گیگابیت بر ثانیه مجهز شده است و توان مصرفی آن به ۴۵۰ وات می‌رسد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده