نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۵

نمایش کامپیوتر NUC Extreme اینتل مجهز به گرافیک Arc Alchemist

اینتل در رویداد Investor Meeting 2022 به نمایش عملکرد پردازنده گرافیکی Arc Alchemist با اجرای بازی Tomb Raider در کامپیوتر Beast Canyon NUC پرداخت.

راجا کادوری، از مدیران ارشد اینتل در جریان نشست سرمایه‌گذاران این شرکت که با رونمایی از برنامه‌های جدید اینتل در سال ۲۰۲۲ همراه بود، به نمایش عملکرد پردازنده گرافیکی Arc Alchemist در کامپیوتر NUC Extreme پرداخت. NUC 11 Extreme یک کامپیوتر پیش ساخته با فرم فاکتور کوچک است که توسط اینتل طراحی شده است. مدلی که در رویداد Investor Meeting 2022 برای نمایش دموی GPU اینتل مورد استفاده قرار گرفته، Beast Canyon نام دارد که از یک پردازنده مبتنی‌بر معماری Tiger Lake برخوردار است. براساس تصویری که راجا کادوری در حساب توییتر خود منتشر کرده، بازی Tomb Raider با بهره‌گیری از فناوری سوپر رزولوشن XSS روی سیستم Beast Canyon NUC اجرا می‌شود.

نمایش کامپیوتر Beast Canyon با گرافیک اینتل آرک

در این پی سی، از یک پردازنده ۸ هسته‌ای و ۱۶ رشته Core i9-11900KB با حداکثر فرکانس ۴.۹ گیگاهرتز درکنار مدل جایگزین Core i7-11700B با ماکزیمم فرکانس ۴.۸ گیگاهرتز استفاده شده که تعداد هسته‌های مشابهی دارد. این سیستم با ۱۶ لاین PCIe Gen4 با سخت‌افزار مورد استفاده‌ی خود کاملاً سازگار بوده و در نتیجه شاهد پدیده گلوگاه یا باتل نک نخواهیم بود. Beast Canyon اولین کامپیوتر NUC است که قابلیت نصب کارت گرافیک‌های full-length را دارد. البته با این شرط که از ۲ درگاه برخوردار باشند. بنابراین کارت‌های گرافیکی مانند GeForce RTX 3080 Founders Edition روی آن قابل نصب هستند.

اما نکته‌ی قابل‌توجه، استفاده از یک GPU جدید Intel Arc در ساختار این سیستم است. کامپیوتر NUC 11 Extreme از نظر فنی قابلیت استفاده از یک کانکتور برق تکی ۹۰ درجه یا مدل‌های زاویه‌دار ۸ پین دارد که به‌عنوان گزینه جایگزین می‌توان از کابل‌های ۶+۲ پین نیز استفاده کرد که البته ممکن است زیر رادیاتور سیستم (همان‌طور که در تصویر زیر از HardwareCanucks نشان داده شده) جا نشود. بنابراین GPU به کار رفته در دموی مذکور یا یک مدل ضعیف‌تر (مانند Arc A350) با توان مصرفی کمتر است یا اینکه یکی از مدل‌های رده بالای این سری به نحوی داخل کیس جا داده شده است.

کامپیوتر NUC 11 Extreme

داخل پی سی NUC 11 Extreme

لازم به ذکر است که کامپیوتر NUC 11 Extreme نباید با NUC 12 Extreme که با اسم رمز Dragon Canyon شناخته می‌شود، اشتباه گرفته شود. این پی‌سی که در جریان رویداد CES 2022 به نمایش گذاشته شد، از یک CPU نسل جدید Alder Lake برخوردار است که احتمالاً با گرافیک Arc نیز به بازار عرضه شود. اما اینتل تاکنون خبری در اینباره منتشر نکرده است.

اینتل در همین رویداد تأیید کرد که پردازنده‌های گرافیکی Arc در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌شوند. این محصولات می‌توانند شامل کامپیوترهای NUC Extreme نیز باشند.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده