نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۶

زمان عرضه کارت گرافیک‌ اینتل ARC و معرفی سرویس استریم Project Endgame

اینتل در جریان رویداد Investor Metting 2022 ضمن اعلام زمان عرضه محصولات جدید خود به معرفی چند پروژه جدید از جمله سرویس استریمنیگ Project Endgame پرداخت.

اینتل رسماً تأیید کرد که اولین نسل از پردازنده‌های گرافیکی مجزای این شرکت موسوم به Arc Alchemist در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شوند. این شرکت همچنین اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴ میلیون GPU مجزا را به بازار عرضه کند که البته شامل کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ، لپ‌تاپ‌ها و ورک‌استیشن‌ها می‌شود. راجا کدوری از مدیران ارشد اینتل نیز پیش از این وعده عرضه سالانه «میلیون‌ها پردانده گرافیکی آرک» را به گیمرها داده بود.

اما نکته جالب توجه رویداد اخیر اینتل، رونمایی از پروژه Project Endgame، سرویس استریمینگ اختصاصی این شرکت بود که به‌عنوان «یک تجربه کامپیوتری بدون‌ تأخیر» توصیف می‌شود. در حال حاضر جزئیات دیگری از این پروژه در دست نیست اما به‌نظر می‌رسد که با یک سرویس استریمینگ مشابه NVIDIA GeForce NOW مواجه هستیم. اینتل اعلام کرده که اواخر سال جاری میلادی Project Endgame را در دسترس مخاطبان قرار خواهد داد.

عرضه پردازنده های گرافیکی اینتل آرک

درنهایت تأیید شد که اینتل کار روی کارت‌های گرافیک سری Celestial را آغاز کرده است. سومین معماری گیمینگ Xe-HPG بعد از Battlemage که در حال حاضر اطلاعات چندانی از جزئیات ساخت آن در دسترس نیست.

گفته می‌شود پرچم‌دار تراشه‌های DG2 اینتل، از ۵۱۲ واحد اجرایی و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 برخوردار است و می‌تواند به رقابت با کارت‌های گرافیک‌ NVIDIA GeForce RTX 3070/Ti در پلتفرم دسکتاپ و RTX 3070/3080 در لپ‌تاپ‌ها برود. بااین‌حال بیشتر تمرکز اینتل روی مدل رده پایین محصولات Arc گذاشته شده است. جایی که به‌نظر می‌رسد توسط AMD و انویدیا کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد. مشابه این رویکرد در خصوص محصولات سری ورک‌استیشن Arc نیز در پیش گرفته شد که قرار است با قیمت‌هایی به مراتب کمتر از محصولات سری امپر RTX شرکت انویدیا عرضه شوند.

معرفی سرویس استریمینگ Endgame اینتل

سالانه میلیون‌ها GPU توسط شرکای تجاری انویدیا و AMD به‌دست گیمرها و سازندگان سیستم‌های یکپارچه می‌رسد. با اضافه شدن چند میلیون پردازنده‌ی بیشتر به این آمار، اینتل قطعاً می‌توان نقش مثبتی در بهبود شرایط صنعت سخت‌افزار ایفا کند. اینتل بارها به این نکته اشاره کرده که برنامه‌ی عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی ARC یک برنامه چند ساله بوده که در بر گیرنده‌ی همکاری شرکای تجاری، گیمرها و استودیوهای بازی‌سازی از سراسر جهان است. با معرفی محصولات سری Alchemist در فاصله چند ماه تا عرضه‌ی نسل جدید کارت‌های گرافیک‌ انویدیا و AMD، اینتل می‌تواند نام خود را به‌عنوان یک رقیب جدی وارد بازاری کند سال‌ها است در انحصار دو غول بزرگ صنعت GPU قرار دارد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده