نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۱

اشاره اینتل به پردازنده ۵.۵ گیگاهرتزی Core i9-12900KS

به نظر می‌رسد که اینتل به‌صورت غیرمستقیم تأیید کرد که سریع‌ترین عضو خانواده‌ی پردازنده‌های دسکتاپ Alder Lake همچنان در راه است.

اینتل تصویر مشکوکی را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد که نشان می‌دهد پردازنده‌های نسل دوازدهمی این شرکت همین حالا هم به‌عنوان بهترین تراشه‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند. اما گویا این پایان راه نیست. چرا که اینتل هنوز به «توقف بعدی در ایستگاه ۵.۵ گیگاهرتز» اشاره می‌کند. به عبارت دیگر این نخستین باری است که به‌طور غیر مستقیم به پردازنده‌ای با فرکانس بالاتر نسبت به پرچم‌دار سری K نسل دوازدهم اینتل اشاره می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید، هفته گذشته خبری مبنی بر احتمال آمادگی اینتل برای معرفی این CPU منتشر شده بود که گفته می‌شود Intel Core i9-12900KS نام دارد.

در شایعات قبلی گفته شد که فرکانس عملکرد Core i9-12900KS روی تمامی هسته‌های P به حداکثر ۵.۲ گیگاهرتز یعنی ۲۰۰ مگاهرتز بالاتر از 12900K می‌رسد. حالا مشخص شده است که فرکانس تک‌هسته‌ی این CPU در حالت بوست به ۵.۵ گیگاهرتز خواهد رسید. در کل باید گفت که این CPU به سریع‌ترین تراشه‌ی سری Alder Lake-S تبدیل می‌شود که برای رقابت با پردازنده‌های AMD Ryzen 6000 با تکنولوژی 3D V-Cache به بازار می‌آید.

تیزر Intel Core i9-12900KS

شرکت Intel در نسل نهم پردازنده‌های سری Core نیز یک CPU قدرتمند ۱۲۰۰ دلاری را با پسوند 9900KS به بازار فرستاد که نسبت به مدل پرچم‌دار Core i9-9900K فرکانس بالاتری را ارائه می‌کرد. اینتل از زمان عرضه پردازنده Core i9-9900KS به سراغ مدل KS نرفته بود. حتی پیش از این شایعاتی مبنی بر عرضه پردازنده Core i9-10900KS به گوش می‌رسیدند که خیلی زود تکذیب شدند. نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل نیز مدل KS نداشتند. بنابراین 12900KS در صورت عرضه، به اولین تراشه‌ی دست‌چین‌شده‌ی اینتل در سه نسل گذشته تبدیل خواهد شد.

براساس اطلاعاتی که ازطریق منابع سایت VideoCardz به‌دست ما رسیده‌اند، نباید خیلی زود انتظار عرضه پردازنده‌ی i9-12900KS را داشته باشیم. این منابع تنها به سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ اشاره کردند. پس احتمالا در این پنجره‌ی زمانی شاهد معرفی CPU نام‌برده خواهیم بود.

در پایان می‌توانید دیدگاه‌های خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده