نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۱

احتمال عرضه پردازنده ۵.۲ گیگاهرتزی Intel Core i9-12900KS

احتمالا پردازنده Intel Core i9-12900KS با فرکانس بالاتر نسبت به پرچم‌دار سری K نسل دوازدهم اینتل در دست ساخت است.

به نظر می‌رسد که اینتل خود را برای معرفی پردازنده جدیدی آماده می‌کند که بهترین عملکرد را نسبت به همه‌ی تراشه‌های نسل دوازدهمی Alder Lake ارائه می‌دهد. منابع وبسایت VideoCardz تایید کردند که این CPU جدید، Intel Core i9-12900KS نام دارد و درحال حاضر توسط شرکای تجاری اینتل در دست آزمایش است. اگر به خاطر داشته باشید اینتل در نسل نهم پردازنده‌های سری Core نیز یک CPU قدرتمند ۱۲۰۰ دلاری را با پسوند 9900KS به بازار فرستاد که نسبت به مدل پرچم‌دار Core i9-9900K فرکانس بالاتری را ارائه می‌کرد. حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که پردازنده‌ی نسل دوازدهمی i9-12900KS نیز همین جایگاه را در میان محصولات سری Alder Lake دارد.

براین اساس گفته می‌شود که فرکانس بوست Core i9-12900KS روی همه‌ی هسته‌ها حداکثر به ۵.۲ گیگاهرتز می‌رسد که ۲۰۰ مگاهرتز بالاتر از 12900K محسوب می‌شود. این فرکانس تاحد زیادی به ورک‌لود یا عملیات انجام شده روی هسته‌های CPU بستگی دارد و اکثر بررسی‌ها نشان می‌دهند که مدل 12900K در بیشترین حالت به فرکانس ۴.۸۵ تا ۴.۹ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند. لذا به‌راحتی می‌توان انتظار داشت که فرکانس عملکرد 12900KS در ابتدای کار به سقف ۵ گیگاهرتز برسد.

همان‌طور که اشاره شد، اینتل از زمان عرضه پردازنده Core i9-9900KS به سراغ مدل KS نرفته بود. حتی پیش از این شایعاتی مبنی بر عرضه پردازنده Core i9-10900KS به گوش می‌رسیدند که خیلی زود تکذیب شدند. نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل نیز مدل KS نداشتند. بنابراین 12900KS در صورت عرضه، به اولین تراشه‌ی دست‌چین‌شده‌ی اینتل در سه نسل گذشته تبدیل خواهد شد.

پردازنده Core i9-9900KS

پردازنده‌های جدید Alder Lake-S درحالی یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند که AMD خود را برای عرضه نسل جدید پردازنده‌های Ryzen با فناوری حافظه کش 3D V-Cache و بر پایه‌ی معماری Zen3 آماده می‌کند. خود AMD در گزارش‌ها این شرکت وعده‌ی یک رشد ۱۵ درصدی را در عملکرد گیمینگ پردازنده‌های جدید خود نسبت به نسل قبل داده است. بنابراین باید انتظار رقابت نزدیکی را با پیشنهاد‌های جدید AMD در مقابل خانواده آلدرلیک اس داشت.

زمان معرفی یا عرضه پردازنده i9-12900KS در حال حاضر مشخص نیست اما ممکن است در مراسم CES 2022 اطلاعاتی از آن منتشر شود. اینتل قرار است در جریان این رویداد از پردازنده‌های سری غیر K خانواده آلدرلیک رونمایی کند که در رده‌ی ۶۵ و ۳۵ وات قرار می‌گیرند. معرفی این تراشه‌ها با مادربردهای H670 و B660 و H610 همراه می‌شود. اکثر این مدل‌ها از فناوری حافظه‌ی DDR4 نیز پشتیبانی می‌کنند. اینتل در نظر دارد تا پردازنده‌های غیر K سری آلدرلیک را به همراه مادربردهای B660 و H610 در اواسط ماه ژانویه ۲۰۲۲ به بازار بفرستد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی اخبار سخت‌افزار با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده