نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۳

انتشار اولین تصاویر از خنک کننده نسل دوازدهمی اینتل

اولین تصویر واضح از خنک‌کننده CPU مدل RM1 شرکت اینتل، ویژه‌ی پردازنده‌های نسل دوازدهمی Alder Lake-S 65W در اینترنت فاش شده که به تأیید شایعات قبلی می‌پردازد.

به‌نظر می‌رسد که شایعات مربوط‌به ساخت کولر CPU جدید اینتل برای تراشه‌های ۶۵ واتی نسل دوازدهم این شرکت با معماری Alder Lake حقیقت داشته است. اولین تصویر از این خنک‌کننده جدید، توسط momomo_us، از فاش کنندگان شناخته‌ شده‌ی اطلاعات این شرکت در توییتر منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد که این عکس دقیقاً با تصویر نه چندان واضحی که چند ماه قبل از خنک‌کننده‌ی موسوم به Laminar RM1 منتشر شده بود، تطابق دارد.

اینتل تاکنون همه‌ی پردازنده‌های Core i9 و Core i7 را که از سری آلدرلیک به بازار عرضه کرده بدون خنک‌کننده‌ی مخصوص به فروش می‌رساند اما این تصاویر نشان می‌دهند که اینتل قصد دارد یک سری تغییرات در خنک‌کننده‌های پیش فرض تراشه‌های i3 و i5 و احتمالاً i7 ایجاد کند.

خنک کننده نسل دوازدهمی اینتل

همان‌طور که بالاتر اشاره شد، قبلاً در اخبار خواندیم که اینتل قصد دارد خنک‌کننده‌های جدید Laminar را در سه مدل RH1 و RM1 و RS1 به بازار عرضه کند که برای دفع حرارت تراشه‌های ۳۵ و ۶۵ واتی اینتل کاربرد دارند. مدل RH1 به‌طور ویژه برای پردازنده‌های رده بالا یا High End از جمله مدل‌های Core i9 طراحی شده و مدل RM1 برای پردازنده‌های میان‌رده آلدرلیک از سری i7 و i5 و i3 مناسب خواهد بود. درنهایت مدل RS1 را داریم که برای CPUهای کوچک این سری مانند یک سری مدل‌های i3 کاربرد دارد.

البته به‌دلیل توان مصرفی بالای پردازنده‌های Core i9 و Core i7 این نسل، شاید برای کاربران حرفه‌ای استفاده از یک سیستم واتر کولر یا ایر کولر ضرورت داشته باشد. این خنک‌کننده‌ی جدید با طراحی ظاهری تغییر یافته شامل یک نوار LED آبی رنگ می‌شود که احتمالاً رنگ آن هم ثابت است و دو تا دو فن را در بر می‌گیرد. در طراحی خنک‌کننده نسل دوازدهم اینتل، یک بدنه از جنس اکریلیک در امتداد هیت سینک‌ها تا بالای فن ادامه پیدا می‌کند.

تصاویر فاش شده از فن های جدید اینتل

اینتل حالا خود را برای معرفی پردازنده‌های ۶۵ و ۳۵ وات Alder Lake-S به‌همراه مادربردهای H670/B660 و H610 در نمایشگاه CES 2022 در تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) آماده می‌کند.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده