نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۲

عرضه‌ی کیت دسکتاپ 4800S توسط AMD با SoC ایکس باکس سری ایکس

تصاویری جدید مبنی بر آمادگی AMD برای عرضه‌ی کیت دسکتاپ 4800S با استفاده از تراشه واحد SoC ایکس باکس سری ایکس/اس در اینترنت منتشر شدند.

اگر به خاطر داشته باشید، AMD قبلا کیت دسکتاپ اقتصادی 4700S را با تراشه واحد SoC کنسول پلی استیشن 5 معرفی کرد. البته تصور می‌شد که این کیت درواقع شامل APU بازیابی شده‌ی کنسول ایکس باکس سری ایکس است. اما در ادامه مشخص شد که این چیپ براساس SoC کنسول PS5 و بدون GPU ساخته شده است. حالا به نظر می‌رسد که مدل سریع‌تر این کیت به‌عنوان نسخه جدید و جایگزین AMD Readies 4700S در سال ۲۰۲۲ و با سرعت کلاک بالاتر، اسلات PCIe X16 نسل ۴، قرار گیری یک درگاه M.2 و اسلات PCIe X1 برای کارت‌های توسعه و همچنین فرم فاکتور Micro ATX به بازار عرضه می‌شود.

براساس گزارش وبسایت Videocardz، کیت دسکتاپ AMD 4800S با طراحی بهتر و پیکربندی Micro-ATX که امکان استفاده از قطعات بیشتری را روی برد فراهم کرده است، محدودیت‌های پهنای باند مدل قبلی را نخواهد داشت. درحالی‌که کیت دسکتاپ 4700S بر پایه چیپ Ariel کنسول PS5 ساخته شده بود، AMD 4800S احتمالاً از SoC کنسول‌های جدید ایکس باکس استفاده می‌کند و باوجود برخورداری از همان معماری پردازنده‌های Zen 2، عملکرد به نسبت سریع‌تری را ارائه می‌کند.

کیت دسکتاپ 4800S

انتظار می‌رود کیت AMD 4800S با استفاده از رابط استاندارد PCIe نسل چهار، امکان پشتیبانی از کارت گرافیک‌های Radeon RX 6600 را داشته باشد. محدودیت GPU مجزای مدل 4700S به رابط PCIe 2.0 x4، فهرست کارت گرافیک‌های تحت پشتیبانی این کیت را به Radeon 550 ،RX 550 ،RX 560 ،RX 570 ،RX 580 و RX 590 محدود کرده بود. در مورد محصولات انویدیا نیز کارت گرافیک‎‌های GeForce GT 710 ،GTX 1030 ،GTX 1050 ،GTX 1050 Ti و درنهایت GTX 1060 در این فهرست جا می‌گرفتند.

از دیگر ویژگی‌های کیت دسکتاپ AMD 4800S باید به درگاه حافظه M.2 SSD برای افزایش حجم حافظه‌ی پرسرعت سیستم، کارت WiFi و همچنین خنک‌کننده‌های CPU دسکتاپ AM4 اشاره کرد. کیت نسل قبل 4700S به‌صورت پیشفرض از یک کولر استاندارد معمولی با یک فن برخوردار بود که البته امکان شخصی‌سازی سیستم خنک‌کننده‌ی پردازنده به کاربر داده شده بود.

از آنجایی که کیت 4800S فاقد اسلات حافظه‌ی رم است، احتمالا مشابه مدل قبلی از ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه مجتمع GDDR6 در ساختار آن مورد استفاده قرار بگیرد که نیاز کاربران را برطرف می‌کند. انتظار می‌رود AMD 4800S در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. این محصول که توسط شرکت MSI تولید می‌شود، با یک کارت گرافیک RX 6600 PowerColor همراه خواهد شد. در حال حاضر چیزی درباره قیمت احتمالی این کیت گفته نشده است. اما باتوجه به اینکه کیت دسکتاپ 4700S حدودا به قیمت ۴۵۰ تا ۵۵۰ دلار به فروش می‌رسد، باید انتظار قیمت‌هایی بالاتر از ۵۰۰ دلار را برای کیت جدید مورد بحث داشته باشیم.

کیت دسکتاپ 4800S شرکت AMD

AMD کیت DIY دسکتاپ را اصطلاحا به‌عنوان یک راهکار all-in-one که یک CPU (همراه‌با فن خنک‌کننده)، مادربرد و یک حافظه‌ی رم در یک یونیت واحد را در خود جا می‌دهد، به بازار عرضه می‌کند. برای اینکه یک سیستم کامل را با استفاده از این کیت جمع آوری کنید، به یک GPU، منبع تغذیه، حافظه ذخیره‌سازی و یک کیس که همه این موارد را در آن قرار دهید، احتیاج خواهید داشت.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده