نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۳

عرضه نسخه ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا

شرکت انویدیا در پاسخ به رفع کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های نسل آمپر در بازار به‌سراغ عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی RTX 2060 می‌رود.

باعنایت‌به اینکه نسل فعلی کارت‌های گرافیک همچنان با کمبود عرضه مواجه هستند، شرکت انویدیا در اوایل سال ۲۰۲۱ قول داد که سهمیه‌ی جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر را به بازار تزریق کند. این شرکت اکنون به وعده‌ی قبلی خود جامه‌ی عمل می‌پوشاند و بنابر گزارش رسانه‌ی ورج، کارت گرافیک RTX 2060 جدید را با ۱۲ گیگابایت VRAM در دسترس قرار می‌دهد که از ۲ برابر وی‌رم بیشتر نسبت‌به نسخه‌ی اولیه عرضه شده در سال ۲۰۱۹ برخوردار است.

عرضه‌ی نسخه ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 2060 گزینه‌ی مناسب‌تری را از نظر قیمت پیش روی گیمرهایی قرار می‌دهد که احتمالا برای یافتن کارت‌های مقرون‌به‌صرفه حتی در بازار ثانویه با مشکل مواجه هستند. به احتمال زیاد در ابتدا کارت گرافیک RTX 2060 برای عرضه‌ی دوباره در بازار انتخاب شده بود؛ زیرا این کارت دارای اجزایی نیست که براساس شایعات باعث ایجاد گلوگاه برای سخت‌افزارهای جدیدتر می‌شوند.

شرکت انویدیا گفته است که کارت‌های جدید RTX 2060 باید از تاریخ ۱۶ آذر (۷ دسامبر) در دسترس قرار بگیرند، اما تاکنون هیچ اشاره‌ای به قیمت این کارت گرافیک‌ها نشده است. بیانیه‌ی ارسالی انویدیا به رسانه‌ی ورج حاکی از این است که قیمت کارت‌های جدید به احتمال قوی بیشتر از قیمت عرضه‌ی اولیه‌ی RTX 2060 یعنی ۳۴۹ دلار خواهد بود. یکی از سخن‌گویان این شرکت در این خصوص اظهار داشت: «این یک نسخه‌ی ویژه از نسخه‌ی ۶ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 2060 است و انتظار داریم که قیمت محصول بیانگر قیمت آن باشد.»

شما می‌توانید مشخصات کامل نسخه‌ی Founders Edition کارت گرافیک RTX 2060 جدید را در وب‌سایت انویدیا مشاهده کنید. به‌نظر می‌رسد که این کارت علاوه‌بر VRAM تقویت‌شده دارای چند پیشرفت جزئی دیگر نسبت‌به نسخه‌ی ۲۰۱۹ است که از میان آن‌ها می‌توان به سرعت کلاک پایه‌ی بالاتر و افزایش هسته‌های CUDA اشاره کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده