نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۸

شروع رسمی عرضه پردازنده های لپ تاپ Alder Lake اینتل

شرکت Intel به شکل رسمی تایید کرد که عرضه‌ی CPUهای Alder Lake-P برای دستگاه‌های قابل حمل آغاز شده است.

حالا دیگر مدتی است که می‌دانیم دیر یا زود شاهد عرضه‌ی پردازنده‌های نسل دوازدهمی Alder Lake-P برای لپ‌ تاپ‌ ها و دستگاه‌های قابل حمل دیگر خواهیم بود. پیش از این گفته می‌شد که اینتل از پنجم ژانویه ۲۰۲۲ با برگزاری رویداد CES 2022، عرضه‌ی تراشه‌های نسل جدید خود برای لپ‌تاپ‌ها را آغاز خواهد کرد. اما حالا با توئیت گرگوری برایانت، معاون اجرایی و مدیرکل گروه Client Computing شرکت اینتل می‌دانیم که ارسال پردازنده‌های Alder Lake-P برای مصرف‌کنندگان شروع شده است.

اما برای اینکه بفهمیم رخ دادن اتفاق مورد بحث دقیقا چه مفهومی دارد، باید اول از همه درباره‌ی عبارت «مصرف‌کنندگان» یک شفاف‌سازی صورت بگیرد. به عبارت ساده منظور از مصرف‌کنندگان در اینجا، «کاربرهای عمومی» نیست. بالاخره اینتل به‌صورت مستقل لپ‌تاپ نمی‌سازد. درواقع این‌جا منظور از «مصرف‌کننده»، هر شرکت مشتری محصولات اینتل است؛ تولیدکنندگانی مثل ایسوس، Lenovo، ریزر، HP و Dell که برای لپ‌تاپ‌های خود از پردازنده‌های اینتل بهره می‌برند.

آغاز عرضه تراشه های Alder Lake-P اینتل

قدرت بی‌نظیر Alder Lake-P در لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌تواند برای خیلی‌ها هیجان‌انگیز باشد و جهش بزرگی در طراحی این محصولات ایجاد کند. درباره‌ی زمان احتمالی معرفی لپ‌تاپ‌های نسل جدید نیز بهترین حدسی که می‌توان زد، آماده شدن چند مدل تا زمان برگزاری رویداد CES 2022 است؛ نمایشگاهی که معمولا فضای مناسبی برای رونمایی از جدیدترین دستاوردهای این شرکت‌ها بوده است.

احتمالا از اواخر ماه ژانویه تا اواسط ماه فوریه، شاهد عرضه‌ی نخستین لپ‌تاپ‌های مجهز به این CPU های جدید خواهیم بود. در هر حال ظاهرا باید انتظار عملکرد فوق‌العاده‌ای را از تراشه‌های هیبریدی Alder Lake-P داشته باشیم. شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار سخت افزار را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع .eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده