نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۸

قرار گرفتن کارت گرافیک Gigabyte RTX 2060 12GB در فهرست EEC

در ادامه‌ی گمانه زنی‌هایی که مبنی‌بر توسعه‌ی نسخه ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 2060 از نسل قبل مطرح شده بود، به‌نظر می‌رسد که فهرست EEC نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

چندی پیش شایعاتی در خصوص آمادگی انویدیا برای عرضه نسخه به‌روزرسانی شده‌ی یکی از کارت گرافیک‌ نسل Turing منتشر شده بود که بعدها شواهدی مبنی‌بر اینکه این GPU درواقع همان مدل ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک GeForce RTX 2060 است که به‌دست ما رسید. درواقع انویدیا با دو برابر کردن ظرفیت حافظه VRAM کارت گرافیک اقتصادی RTX 2060، به رقابت با محصولات پایین رده‌ی AMD از سری RDNA 2 می‌رود. کارت گرافیک اصلی RTX 2060 از یک پردازنده GA106 با ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 استفاده می‌کند که ازطریق یک گذرگاه حافظه ۱۹۲ بیت مورد استفاده قرار گیرد.

حالا بیش از سه سال از زمان معرفی کارت گرافیک‌های GeForce RTX 20 می‌گذرد و باید دید که آیا انویدیا می‌تواند با احیای معماری Turing مجدداً توجه کاربران را در شرایط سخت بازار به خود جلب کند یا خیر. جدیدترین فهرست کمیسیون اقتصادی اوراسیا یا EEC، محصولات جدید شرکت Gigabyte را در ۴ مدل مختلف نشان می‌دهد که در ادامه می‌توانید کد این محصولات را ملاحظه کنید.

  • GV-N2060OC-12GD
  • GV-N2060D6-12GD
  • GV-N2060WF2OC-12GD
  • GV-N2060WF2-12GD

GeForce RTX 2060 12 GB در فهرست EEC

فهرست کارت گرافیک‌های Gigabyte GeForce RTX 2060 12GB؛ منبع: EEC

هنوز مشخصات فنی این محصول به‌صورت دقیق مشخص نشده است اما این احتمال وجود دارد که انویدیا اینبار در ساختار این کارت از یک GPU جدید مثل GA104 نیز استفاده کند. چراکه این GPU از نظر درگاه اتصال با GA106 سازگاری دارد و می‌تواند به عملکرد بهتر آن منجر شود. علاوه‌براین، احتمال به کارگیری پردازنده گرافیکی مدل RTX 2060 SUPER نیز مطرح شده که با هسته‌های CUDA بیشتر، می‌تواند برای رقابت با محصولات جدید AMD از توجیه بیشتری برخوردار باشد.

در‌کل به‌نظر می‌رسد که کمبود تولید تراشه‌های الکترونیکی جدیدتر موجب شده تا انویدیا مجدداً به برخی مدل‌های پرفروش سری Turing رو آورده و تصمیم به تولید بیشتر کارت گرافیک RTX 2060 بگیرد. این مدل دومین کارت گرافیک محبوب در میان کاربران استیم محسوب می‌شود. GeForce GTX 1060 همچنان در رده اول قرار دارد. صحبت‌های اخیر جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا و عرضه مجدد کارت گرافیک GeForce RTX 2060 به این معنی است که انویدیا امید چندانی به بهبود وضعیت بازار سخت‌افزار در سال آینده میلادی ندارد.

این موضوع اخیراً در افزایش قیمت متوسط کارت گرافیک‌ در بازار نیز دیده شده و ظاهراً فعلاً نمی‌توان به این سادگی‌ها یک سیستم گیمینگ مناسب جمع‌آوری کرد. آخرین شایعات از احتمال رونمایی از کارت گرافیک RTX 2060 12GB در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۶ آذر ۱۴۰۰) حکایت دارند. البته این تاریخ هنوز به تأیید منابع رسمی نرسیده است. در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده