نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۶

سرقت چندین کارت گرافیک EVGA RTX 3000 از کامیون حمل بار

یک کامیون حمل بار حاوی چندین کارت گرافیک EVGA RTX 3000 که از مبدأ سان فرانسیسکو به مرکز پخش این شرکت در جنوب کالیفرنیا در حال حرکت بود، با حمله‌ی سارقان مواجه شده است.

در شرایطی که قیمت و کمیاب بودن کارت گرافیک‌های سری Ampere انویدیا همینطور بیشتر و بیشتر می‌شود، این پردازنده‌های گرافیکی به هدف دزدی برخی سارقان تبدیل شده است. در جدیدترین اخبار سخت‌افزار و تکنولوژی، گزارشی از سرقت چندین کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 3000 از یک خودروی حمل بار منتشر شده است. خبر این سرقت که در تاریخ ۲۹ اکتبر رخ داده، توسط جیکوب فریمن، مدیر محصول شرکت EVGA اعلام شده است.

جزئیات زیادی از این دزدی اعلام نشده که احتمالا به‌دلیل این بوده که تحقیقات همچنان در جریان است. البته فریمن تأیید کرده که این کامیون در زمان سرقت در حال حرکت از سان فرانسیسکو به سمت مرکز پخش EVGA در جنوب کالیفرنیا بوده است. به‌نظر می‌رسد که این محموله شامل ترکیب مختلفی از کارت گرافیک‌ سری امپر بوده که از محصولاتی از قبیل RTX 3060 با ارزش ۳۲۹.۹۹ دلار تا کارت گرافیک‌ ۱۹۵۹.۹۹ دلاری RTX 3090 را شامل می‌شوند. البته این قیمت MSRP یا مصوب این کارت گرافیک‌ محسوب می‌شوند و قیمت فروش واقعی آن‌ها به مراتب بالاتر است. 

کارت گرافیک EVGA RTX 3000

تعداد دقیق محصولات به سرقت رفته نیز اعلام نشده اما مطمئنا تعداد زیادی بوده است. فریمن به افرادی که امیدوارند این کارت‌های گرافیک‌ را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند هشدار داده که براساس بند ۴۹۶ قانون جزای ایالت کالیفرنیا، هرگونه خرید و معامله‌ی اموال سرقتی جرم کیفری و مدنی محسوب می‌شود. وی در ادامه خاطر نشان کرده که «پنهان کردن، فروش، توقیف یا هرگونه کمک رسانی به این اقدامات نیز شامل این جرم خواهد شد.»

برای اطمینان از دزدی نبودن کارت‌های گرافیک‌ با ظاهر نو که در بازار اجناس دست دوم به فروش می‌رسند، باید کد سریال محصول مورد نظر را در صفحه‌ی خدمات پس از فروش EVGA چک کرد. علاوه‌بر‌این، در صورتی که کارت با موفقیت ثبت شده و در بخش My Products قرار بگیرد، بدون مشکل خواهد بود. EVGA هیچگونه خدماتی بابت ضمانت یا به‌روزرسانی محصولات دزدیده شده ارائه نخواهد کرد.

افزایش قیمت کارت گرافیک های گیمینگ

گزارش‌های اخیر از افزایش ناراحت کننده‌ی قیمت محصولات سری امپر و RDNA 2 طی هفته‌های اخیر حکایت دارند. براساس نمودار ارائه شده، قیمت کارت گرافیک‌های AMD یک بار دیگر به نقطه‌ی اوج نزدیک می‌شود. کمبود این محصولات و قیمت رو به رشد آن‌ها، به‌معنی فعال‌تر شدن بازار سیاه محصولات خواهد بود که توصیه می‌شود نسبت به آن وسوسه نشوید.

البته اگر به‌خاطر داشته باشید، این اولین مورد دزدی از محموله کارت گرافیک‌ RTX 3000 نبوده است؛ چند ماه پیش بود که چهل کارت گرافیک RTX 3090 از یکی از کارخانه‌های MSI در چین به سرقت رفت که براساس تحقیقات انجام شده، توسط افراد داخلی این شرکت انجام شده بود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع techspot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده