نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۵

قیمت احتمالی کارت گرافیک رده بالای Intel Arc Alchemist

اطلاعاتی که ازطریق اسناد مسابقات Scavenger Hunt فاش شده، از قیمت حدودا ۸۰۰ دلاری کارت گرافیک رده بالای اینتل آرک حکایت دارد.

متن شرایط و ضوابط فاز دوم رقابت‌های Xe-HPG Scavenger Hunt احتمالا به‌صورت غیرمستقیم قیمت تخمینی پردازنده‌های گرافیکی Alchemist را فاش کرده است. جایزه‌ی این مسابقه، شامل دو کارت گرافیک جدید اینتل در رده‌های Premium و Performance است که به نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی Arc مجهز شده‌اند و حدودا به ترتیب ۹۰۰ دلار و ۷۰۰ دلار ارزش دارند. البته این جایزه شامل ۶ یا ۳ ماه حق اشتراک سرویس ایکس باکس گیم پس برای پی سی و سری لوازم Intel Arc از قبیل لباس نیز می‌شود.

وبسایت Tom’s Hardware با بررسی ارزش بسته‌ی جوایز این مسابقات به این نتیجه رسیده که احتمالا خود این دو GPU به ترتیب ۸۲۵ و ۶۵۰ دلار قیمت خواهند داشت. حق اشتراک ماهانه سرویس Game Pass برای پی سی ۱۰ دلار است که برای ۶ ماه، ۶۰ دلار هزینه در پی خواهد داشت. کالاهای هدیه‌ی همراه آن نیز به‌تازگی برای یک سری خبرگزاری‌ها ارسال شده‌اند و تقریبا ۵۴ دلار قیمت دارند. البته که در فاصله‌ی سه ماه تا عرضه‌ی این محصولات این احتمال وجود دارد که تخمین درست نباشد.

قیمت احتمالی Arc Alchemist

اینتل برنامه‌ریزی کرده است که کارت گرافیک‌های مجزای Arc Alchemist برای پی سی را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ عرضه کند. نسخه‌ی مناسب برای دستگاه‌های قابل حمل نیز در حوالی برگزاری رویداد CES 2022 همراه‌با لپ‌تاپ‌های نسل جدید عرضه خواهد شد.

کارت گرافیک‌های Arc Alchemist از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 برخوردار هستند و ۱۰۹۶ هسته FP32 در بالاترین مدل آن به کار گرفته شده است. با مقایسه‌های صورت‌گرفته پیش‌بینی می‌شود این محصولات در سطوح مختلف به رقابت با NVIDIA GA104 و AMD Navi 22 بروند.

مرحله‌ی دوم Scavenger Hung در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) آغاز خواهد شد. بنابراین احتمالا در ادامه اطلاعات بیشتری از رویداد Intel Innovation به‌دست ما خواهد رسید که در همین روز برگزار می‌شود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده