نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰

دسترسی یک بازیکن به پردازنده Core i9-12900K اینتل دو هفته پیش از عرضه

به‌دنبال دسترسی زودتر برخی از افراد به پردازنده پرچم‌دار Alder Lake اینتل، یک گیمر توانست دو تراشه‌ی Core i9-12900K را قبل از عرضه‌ی جهانی خریداری کند.

زمان زیادی تا عرضه‌ی پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید اینتل یعنی Core i9-12900K باقی نمانده است. اما حالا در میان تازه‌ترین اخبار سخت‌افزار مطلع شدیم که عده‌ای قبل از عرضه‌ی عمومی موفق به تهیه‌ی آن شده‌اند. دسترسی این افراد به تراشه‌ی مورد بحث از راه کاملا غیرقانونی نبوده است و آن‌ها دو هفته قبل از عرضه‌‌ی جهانی، محصول جدید اینتل را با پرداخت پول از فروشگاه خریداری کرده‌اند.

یکی از کاربران ردیت با نام Seby9123 نه یکی، بلکه دو پردازنده‌ی پرچم‌دار از سری Alder Lake را زودتر از عرضه‌ی جهانی تهیه کرده است. او دو پردازنده‌ی پرچم‌دار نسل دوازدهمی شرکت اینتل یعنی Core i9-12900K را به قیمت هر واحد ۶۱۰ دلار خرید. اما به دلایل واضح نمی‌گوید که آن‌ها از کدام خرده‌فروشی به‌دست او رسیده‌اند.

در تصاویری که از قدرتمندترین پردازنده‌ی آلدر لیک اینتل منتشر شده است، ما می‌توانیم بسته‌بندی زیبای تراشه‌ی Core i9-12900K را مشاهده کنیم. پیش‌خرید این پردازنده سه روز دیگر در تاریخ ۵ آبان (۲۷ اکتبر) رسما آغاز می‌شود و بررسی‌های آن در تاریخ ۱۳ آبان (۴ نوامبر) در دسترس قرار می‌گیرند. نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل از رابط PCI Express 5.0، سوکت جدید LGA 1700 و حافظه‌های DDR5 پشتیبانی خواهند کرد.

بسته‌بندی پردازنده Intel Core i9-12900K

پردازنده Core i9-12900K درواقع پرچم‌دار سری Alder Lake به‌حساب می‌آید که دارای ۱۶ هسته‌ی پردازشی (هشت هسته قدرتمند Golden Cove و هشت هسته‌ی بهینه و کم مصرف Gracemont) است. این تراشه از ۳۰ مگابایت حافظه کش L3 بهره‌مند شده است و باتوجه‌به اینکه از پسوند K در انتهای نام خود استفاده می‌کند، قابل اورکلاک نیز خواهد بود. پردازنده‌ی پرچم‌دار نسل دوازدهم اینتل به‌عنوان نخستین پردازنده‌ای که با هر دو فناوری DDR5 و PCIe 5.0 عرضه می‌شود، در تاریخ ۱۳ آبان (۴ نوامبر) در دسترس خریدارها قرار می‌گیرد.


منبع TweakTown
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده