// سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۸

قابلیت نرم افزار T-Rex برای دور زدن محدودیت ماینینگ فناوری LHR انویدیا

نرم‌افزار استخراج رمزارز T-Rex با قابلیت استخراج دوگانه، فناوری LHR انویدیا برای جلوگیری از استخراج اتریوم را بی‌فایده کرده است.

ماینر‌های رمزارز هر روز راه‌های زیرکانه‌تری برای رسیدن به جوایز درخشان مجازی خود پیدا می‌کنند. مانند برنامه استخراج رمزارز NBMiner، برنامه T-Rex نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا از ۷۰ درصد قدرت کارت گرافیک سری GeForce RTX 30 LHR استفاده کنند. در حالت عادی کاربران تنها ۵۰ در صد توانایی کارت گرافیک را در مقایسه با مدل‌های بدون LHR (Lite Hash Rate) می‌توانند استفاده کنند. اما برنامه T-Rex کاربرد مهم‌تری نیز دارد. این برنامه استخراج رمزارز به کاربران اجازه می‌دهد تا با استخراج همزمان دو کوین متفاوت تمام توانایی کارت گرافیک را به‌کار گیرند.

صفحه GitHub برنامه T-Rex

براساس گزارش Tom's Hardware در برنامه T-Rex کاربران می‌توانند با استفاده از حالت Dual Mining کارت گرافیک LHR خود را برای استخراج با قدرت ۷۰ درصد و ۳۰ درصد دو کوین تنظیم کنند. با فعال کردن حالت دوال ماینینگ، کاربران برنامه T-Rex می‌توانند ۳۰ درصد توان کارت گرافیک را به استخراج اتریوم (ETH) تخصیص دهند و ۷۰ درصد مابقی را برای استخراج رمزارز‌های جایگزین مانند ارگو (ERG)، ریون‌کوین (RVN)، کورن‌فلاکس (CFX) استفاده کنند. درحال حاضر برنامه T-Rex قادر است ۳۰ درصد کمتر را به استخراج اتریوم اختصاص بدهد.

مورد حائز اهمیت دیگر در هنگام استفاده از دوال ماینینگ، مقدار VRAM کارت گرافیک است. در بعضی از ترکیبات استخراج دو ارز، مقدار VRAM مورد نیاز بیشتر از ۱۰ گیگابایت می‌شود، به‌همین دلیل کارت‌هایی مانند RTX 3060 Ti و RTX 3070 کارایی کمتری خواهند داشت. اما کارت گرافیک RTX 3060 با وجود توان کمتر ولی به‌لطف ۱۲ گیگابایت وی‌رم عملکرد بهتری دارد.

گیمرهای پی‌سی که قصد دارند کامپیوتر خود را ارتقاء بدهند، کماکان در یافتن کارت گرافیک با قیمت مناسب مشکل دارند. اما انتقال اتریوم از الگوریتم PoW (اثبات کار) به PoS (اثبات سهام) ممکن است باعث شود کارت‌ گرافیک‌هایی که برای استخراج استفاده شده‌اند وارد بازار شوند. تازه‌ترین خبر حاکی از آن است که احتمالا شروع این انتقال در ماه دسامبر صورت گیرد. بعد از آن سختی‌های استخراج اتریوم آغاز می‌شود و اتریوم استخراج ناپذیر خواهد شد تا کار برای انتقال به PoS و سپس ارتقاء به ETH 2.0 راحت‌تر شود.

نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.


منبع hexus
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده