نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۰

مشاهده شدن پردازنده Intel Core i7-1270P در نسل جدید لپ تاپ گلکسی بوک

پردازنده موبایل و ۱۲ هسته‌ای Intel Core i7-1270P که به نظر یکی از مدل‌های سری Alder Lake-P برای پلتفرم نوت بوک‌ها است در دیتابیس Geekbench مشاهده شد.

درحالی که قبلاً پیکربندی ۱۴ هسته‌ای پردازنده Alder Lake-P در همین لپ‌ تاپ سامسونگ گلکسی بوک دیده شده بود، به‌نظر می‌رسد که علاوه‌بر‌این، آپشن‌های دیگری در خصوص CPU این لپ‌ تاپ نیز وجود دارند که در مدل‌های مختلف Samsung MP930QED عرضه خواهند شد. پردازنده نسل دوازدهمی Intel Core i7-1270P از نظر مشخصات فنی شامل ۱۲ هسته و ۱۶ رشته است که ۴ هسته از نوع Golden Cove و ۸ هسته با معماری Gracemont دارد. ۱۸ مگابایت حافظه کش L3 نیز در ساختار این CPU مورد استفاده قرار گرفته است.

از طرفی به‌نظر می‌رسد که در اینجا با مشخصات کامل پردازنده i7-1270P مواجه نیستیم. چراکه سرعت کلاک این CPU در گزارش ارائه شده ۲.۵ گیگاهرتز به ثبت رسیده درحالی که برای حداکثر سرعت آن تنها ۹ مگاهرتز درج شده است. باتوجه‌به اینکه این مقادر بیش از حد کم هستند، عملکرد CPU نیز چندان چنگی به دل نمی‌زند. بنابراین باید منتظر باشیم تا در نزدیکی‌های زمان معرفی این لپ‌تاپ اطلاعات بهتری به‌دست ما برسد.

بنچمارک پردازنده Intel Core i7-1270P

اما نحوه نام‌گذاری پردازنده Alder Lake-P نیز بسیار جالب توجه است و با سبک نام‌گذاری پردازنده‌ های دسکتاپ اینتل تفاوت دارد. بنابراین باتوجه‌به اینکه پردازنده‌های سری Alder Lake-P قرار است جایگزین سری H-45، H-35 و U-28 شوند، احتمالاً اینتل تصمیم به بازنگری در نحوه نام‌گذاری این تراشه‌ها افتاده است.

از دیگر مشخصاتی که در این تست بیان شده، باید به استفاده از یک سیستم سازگار با Windows 11 با ۱۶ گیگابایت رم GB DDR5 اشاره کرد که البته به‌نظر می‌رسد در اینجای به‌جای حافظه استاندارد DDR5 که معمولا در محصولات رده بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد از نوع LPDDR5X استفاده شده باشد.

قطعا می‌توان انتظار داشت که این لپ‌ تاپ بسته به نوع CPU مورد استفاده (با آپشن‌های Core i7 و i5) حوالی 800 تا 1300 دلار قیمت داشته باشد. لپ‌تاپ‌های کنونی Galaxy Book با یک نمایشگر استاندارد 1080p با پنل AMOLED و نرخ ۶۰‌فریم‌برثانیه عرضه می‌شوند. بنابراین در اینجا هم می‌توان یک به‌روزرسانی را در نسل جدید متصور شد. علاوه‌بر‌این باید انتظار یک طراحی کاملاً استاندارد و کاربر پسند را داشته باشیم.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده