// شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۸

همکاری احتمالی سونی و TSMC برای تولید بیشتر تراشه در ژاپن

درحالی‌که مشکلات مربوط‌به کمبود Chipها شرکت‌های مختلف را آزار می‌دهد، احتمالا به‌زودی با حمایت دولت ژاپن یک کارخانه‌ی جدید توسط سونی و TSMC برای تولید بیشتر این تراشه‌ها شروع به کار می‌کند.

خبرگزاری رویترز و رسانه شناخته‌شده‌ی Nikkei خبر از همکاری احتمالی سونی و TSMC برای تولید سریع‌تر و بیشتر چیپ‌ها در ژاپن دادند. ظاهرا آن‌ها می‌خواهند کارخانه‌ی تازه‌ای برای ساخت Chipها را با حمایت ۷.۵ میلیارد دلاری دولت ژاپن به وجود بیاورند تا قطعات Semiconductor (نیمه هادی/نیم‌رسانا) بیشتری برای هر دو شرکت تولید شوند.

این کارخانه در شهر کوماموتو کشور ژاپن راه‌اندازی خواهد شد و با تراشه‌های تولیدی نیازهای مختلف بازار را برای انواع‌واقسام محصولات برطرف خواهد کرد؛ از دوربین‌ها و انواع‌واقسام محصولات الکترونیکی تا اتومبیل‌ها. شرکت TSMC بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی Chip برای شرکت‌های مختلف از جمله اپل است و قبلا گفته بود که می‌خواهد علاوه‌بر کشور تایوان، در کشور ژاپن هم به تولید این قطعات پراهمیت بپردازد.

شرکت TSMC همواره بابت رفتار چین نسبت به تایوان نگران است و سونی قطعا می‌تواند با تولید چیپ‌های پیشرفته چه برای خود و چه برای کل کسب‌وکار ژاپن آینده‌ی بهتری را متصور شود. در نتیجه این همکاری گسترده برای دو طرف منطقی به‌نظر می‌آید؛ مخصوصا در وضعیت امروز دنیا که شرکت‌های گوناگون با مشکل کمبود تراشه‌های لازم مواجه شده‌اند.


منبع Reuters
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده