نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲

انتشار تصویر بسته بندی پردازنده‌های نسل جدید اینتل

تصاویر جدیدی در اینترنت فاش شده که پکیج بسته‌بندی پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل، موسوم به «Alder Lake» را نشان می‌دهد.

تصاویر جدیدی که از منابع وبسایت VideoCardz به‌دست ما رسیده، بسته‌بندی مدل‌های مختلف پردازنده‌های جدید اینتل را به تصویر می‌کشند. درحالی حاضر، به نظر می‌رسد که هیچ یک از پردازنده‌های Core i9 یا i7 و i5 اینتل که قرار است در ماه نوامبر معرفی شوند، به همراه کولر خنک‌کننده‌ی اصلی این شرکت عرضه نخواهند شد. از طرفی، مدل پرچم‌دار این سری، یعنی Intel Core i9-12900K از بسته‌بندی خاص و منحصربه‌فردی برخوردار بوده و سایر مدل‌ها از پکیج استاندارد همیشگی که در نسل‌های قبلی شاهد آن بودیم استفاده می‌کنند.

در بسته‌بندی پردازنده Core i9-12900K، یک ویفر الکترونیکی کوچک قرار گرفته که احتمالاً به‌عنوان یک آیتم دکوری مورد استفاده قرار گرفته است. البته که این یک ویفر واقعی نیست، اما قطعاً طراحی خاص و چشم گیری را به بسته‌بندی CPU پرچم‌دار اینتل بخشیده که قرار است با بکیج مکعبی پردازنده‌های رایزن AMD رقابت کند.

بسته بندی پردازنده Intel Core i9-12900K

بسته بندی CPU پرچمدار نسل دوازدهم اینتل

همان‌طور که در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید، هنوز خبری از پردازنده Core i3 در این سری نیست. بنابراین احتمالاً شایعاتی که به عرضه مدل رده پایین پردازنده‌های جدید اینتل در آینده اشاره داشتند، درست باشند.

احتمالاً اینتل ابتدا سه مدل Core i9-12900K، Core i7-12700K و Core i5-12600K را روانه بازار کند. انتظار می‌رود نسخه KF این پردازنده‌ها نیز همزمان یا با فاصله زمانی کوتاهی از سری K عرضه شوند. Core i9-12900K پرچم‌دار سری آلدرلیک محسوب می‌شود که در معماری هیبریدی خود، جمعاً از ۱۶ هسته قدرتمند (P) و بهینه (E) استفاده می‌کند. براساس اطلاعات به‌دست آمده، این محصول با قیمت ۵۷۸.۱۳ دلار به فروش خواهد رسید. گفته می‌شود مدل K نیز ۶۰۴.۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

پردازنده Core i7-12700KF و مدل i7-12700K دیگر محصولات انویدیا در نسل جدید هستند که با برخورداری از ۸+۴ هسته (P+E) و ۲۰ رشته به ۲۵ مگابایت حافظه کش L3 مجهز شدند که ماکزیمم فرکانس بوست آن‌ها به ۵ گیگاهرتز می‌رسد. مشابه مدل قبلی تنها تفاوت این دو نسخه در گرافیک یکپارچه مدل K است. i7-12700KF با ۳۹۵.۶۱ دلار و i7-12700KF با ۴۲۲.۱۷ دلار به فروش خواهد رسید.

بسته بندی پردازنده های سری آلدرلیک اینتل

Core i5-12600KF نیز به‌عنوان ضعیف‌ترین عضو این خانواده با ۶+۴ هسته (P+E) و ۱۶ رشته و همچنین ۲۰ مگابایت حافظه کش L3 و حداکثر فرکانس بوست ۴.۹ گیگاهرتز برای هسته‌های P، با قیمت ۲۶۱.۷۷ دلار به فروش خواهد رسید. مدل i5-12600K که مشخصات یکسانی با نسخه KF داشته و تنها در دارا بودن گرافیک iGPU با ا» تفاوت دارد نیز با قیمت ۲۹۵.۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

اینتل خود را برای معرفی پردازنده‌های دسکتاپ Alder Lake-S آماده می‌کند. قرار است این کار در جریان رویداد Innovation این شرکت در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۶ آبان ۱۴۰۰) انجام شود. از این تاریخ به بعد، فروشندگان محصولات این شرکت می‌توانند پیش سفارش عرضه پردازنده‌های آلدرلیک را از خریداران دریافت کنند؛ اما این محصولات تا چهارم نوابر (13 آبان) یعنی تاریخ عرضه رسمی این CPUها به‌دست آن‌ها نخواهد رسید.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با زومجی و کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده