نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۳

شایعه: پردازنده گرافیکی Navi 33 سریع‌تر از Navi 21

براساس شایعات جدیدی که در رابطه با پردازنده گرافیکی Navi 33 منتشر شده، احتمالاً کارت گرافیک RX 7700 XT می‌تواند حتی از مدل پرچم‌دار فعلی یعنی RX 6900 XT نیز سریع‌تر عمل کند.

درحالی که حدوداً یک سال تا زمان رونمایی از پردازنده‌های گرافیکی سری Navi 3X مبتنی بر معماری RDNA3 زمان باقی است، روزبه‌روز اطلاعات جدیدی از نسل بعدی محصولات گرافیکی AMD در اختیار ما قرار می‌گیرد. اینبار اخبار به Navi 33 پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در کارت گرافیک RX 7700 و RX 7700 XT مربوط می‌شود. جایی که گفته می‌شود احتمالاً پردازنده Navi 33 با ۴۰۹۶ هسته جریانی سریع‌تر از Navi 21 عمل می‌کند.

Greymon55 که اخیراً به منبع اطلاعات غیررسمی مربوط‌به نسل جدید کارت گرافیک‌ AMD و انویدیا تبدیل شده، درباره این خبر سکوت کرده اما اینبار بخش بیوگرافی حساب کاربری خود در توییتر را به اطلاعات جدیدی تغییر داده که با کارت گرافیک‌ سری Radeon RX 7000 در ارتباط است. براساس اظهارات Kopite7kimi که خود از فاش کنندگان برجسته‌ی اطلاعات سخت‌افزاری محسوب می‌شود، Navi 33 نسخه‌ی جدید پردازنده گرافیکی Navi 23 خواهد بود که از معماری GFX11 با اسم رمز RDNA3 برخوردار است.

بنابراین باید تعداد WGP یا Work Group Processors این GPU با Navi 23 یکسان بوده باشد. ضمن اینکه پردازنده‌های گرافیکی Navi 3X به ازای هر WGP دو برابر سری Navi 2X پردازنده جریانی یا استریم پروسسور دارند که با دوبرابر کردن ۲۰۴۸ هسته Navi 23 به ۴۰۹۶ هسته خواهیم رسید.

شایعه درباره Navi 33

به‌دلیل بهبودهایی از قبیل بازده‌ی بهتر پردازنده‌های جریانی، پیشرفت هسته‌های RT و جایگزین شدن Infinity Cache و البته بالاتر بودن سرعت کلاک با استفاده از تراشه‌های ۵ نانومتری که با معماری RDNA3 همراه شده، کارت گرافیک RX 7700 XT می‌تواند حتی از مدل پرچم‌دار RX 6900 XT نیز سریع‌تر عمل کند.

لازم به ذکر است که این اطلاعات کاملاً جنبه‌ی شایعه داشته و نمی‌توان صحت آن را تحقیق کرد. در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده