نویسنده: فرشید معتمد
// سه شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵

حافظه‌های SSD می توانند ظرف ٧ روز اطلاعات خود را از دست بدهند

طبق گزارش جدیدی از سوی JEDEC، حافظه‌های SSD اگر برای مدت فقط یک هفته بدون برق بمانند، شروع به از دست دادنِ داده‌ها و خراب شدن می‌کنند. برای اطلاع از جزییات بیشتر در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید. 

آلوین کوکس از شرکت سی‌گِیت، کسی که رییس  Joint Electron Device Engineering Council یا به اختصار همان JEDEC هم هست (تشکیلاتی که استانداردهای صنعت تراشه‌های الکترونیکی را تعریف می‌کند) ، مطلبی نوشته با این مضمون که در ازای افزایش هر ٥ درجه‌ی سلسیوس به دمای محیط کاریِ SSDها، مدت زمانی که داده‌ها روی آن پایدار خواهند ماند به نصف کاهش می‌یابد.

بر اساس این ادعا، حافظه‌های SSD با رده‌ی کاربری عمومی می‌توانند قبل از اینکه کیفیت و استاندارد اولیه‌ی خود را از دست بدهند داده‌ها را به طور متوسط تا دو سال در خود ذخیره کنند، ، در حالی که برای SSDهای رده‌ی شرکتی و حرفه‌ای این میزان به دوره‌های ٣ ماهه کاهش می‌یابد. این حقیقتی است که توسط شرکت‌های سامسونگ، سی‌گیت و اینتل با بررسی‌های خودشان هم تایید شده است.

ption id="attachment_33871" align="aligncenter" width="800"]نمودار نسبت دما به خرابی SSD ها تاثیر دمای کارکرد به دمای محیط در مدت زمان رسیدن به اولین خطا در دو رده ی سیستم پی سی و شرکتی

این موضوع می‌تواند به معنی آن باشد که افرادی که از SSDها در هر دو رده‌ی عمومی و شرکتی استفاده می‌کنند دچار گرفتاری بزرگی خواهند شد اگر داده های ذخیره شده برای آنها حیاتی باشد و بخواهند برای دوره‌ای طولانی‌تر از مدت‌های برآورد شده آنها را ذخیره کنند.

در پی گزارشِ منتشر شده، شرکتهای امنیتی هم اخطار دادند که کاربران SSD بهتر است از پشتیبان گیری دوره‌ای و متوالی داده‌های خود اطمینان حاصل کنند در غیر این صورت در معرض خطر از دست دادن داده‌های خود خواهند بود که می‌تواند منجر به عواقب فاجعه باری شود. همچنین بهترین حالت برای SSDها برای رسیدن به طول عمر بیشتر، گرم بودن در هنگام کار و تا حد امکان خنک بودن در زمان خاموشی است.

پایداری طولانی مدتِ SSDها همیشه یکی از پرسش‌ها و ابهامات اصلی این محصولات بوده است و همچنین یکی از عمده‌ترین دلایلی بوده که باعث شده هارددیسک‌های معمولی یک شبه منقرض نگردند. اما ادعای متوسط عمر٣ ماهه برای محصولات رده‌ حرفه‌ای و شرکتی چیزی است که تا به حال در این سطح اطلاع رسانی نشده بود و البته باید منتظرِ واکنشِ شرکتِهای سازندهِی بزرگ این محصولات هم بمانیم تا زوایای بیشتری در این مورد آشکار شود.

 اگر به دنبال خرید SSD هستید توصیه می‌کنیم راهنمای خرید SSD و هارددیسک زومیت را مطالعه کنید؛ اگر به دنبال خرید SSD هستید، از طریق بخش محصولات زومیت و با مقایسه قیمت SSD سامسونگ، SSD ای دیتا، SSD وسترن دیجیتال و دیگر برندهای معتبر با یکدیگر می‌توانید به راحتی ارزان‌ترین فروشنده‌ی معتبر محصول موردنظر خود را یافته و از آن خرید کنید. 

منبع: guru3D


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده