فناوری جدید DLAA انویدیا نخستین بار در Elder Scrolls Online
Deep Learning Anti-Aliasing یا به اختصار DLAA، فناوری جدید انویدیا برای پردازندههای گرافیکی RTX است که عملاً همان DLSS بدون بخش آپ اسکیل رزولوشن تصاویر بازیها است. به این معنی که این تکنولوژی بهجای عملکرد بازی بهطور ویژه روی کیفیت گرافیکی آن تمرکز داشته و جلوههای بصری جذابتری را ارائه میکند. حالا و در جدیدترین اخبار بازی، Elder Scrolls Online بهعنوان اولین بازی دریافت کنندهی DLAA معرفی شده است. این خبر بهتازگی و در جریان استریم ESO Live اعلام شد؛ جایی که زنیمکس محتوای آپدیت Update 32 و بسته الحاقی جدید Deadlands را معرفی کرده و درکنار آن پشتیبانی از DLSS را برای Elder Scrolls Online تأیید کرده است.
بهلطف تکنولوژی بهینهسازی انویدیا، کارت گرافیکهای رده پایینتر RTX عملکرد بهتری در زمان اجرای این بازی MMORPG خواهند داشت. این درحالی است که پردازندههای گرافیکی رده بالای این شرکت با آپدیت بهینهسازی ویژهای که اخیراً برای این بازی دریافت کردند، از قبل قادر به اجرای بینقص Elder Scrolls Online هستند، اما حالا امکان استفاده از فناوری DLAA را نیز دریافت خواهند کرد.
ریچ لمبرت، کارگردان خلاق بازی Elder Scrolls Online در جریان این استریم میگوید:
«درحالی که اخیراً روی اضافه کردن قابلیت NVIDIA DLSS به بازی کار میکردیم، بهطور همزمان در زمینه توسعه تکنولوژی جدید با انویدیا همکاری داشتیم که برای اولینبار در یک بازی ویدیویی مورد استفاده قرار میگیرد. این فناوری جدید که NVIDIA DLAA نامیده میشود، ایدهی جدیدی است که اینبار نه روی عملکرد بازی، بلکه در زمینه anti-aliasing بینظیر آن تمرکز میکند. عملکرد این تکنولوژی بهطور چشمگیری مؤثر و قابلتوجه است.»
الکس تاردیف، مهندس ارشد تکنولوژی گرافیکی Zenimax Online در توضیحات خود ازطریق توییتر اضافه میکند که:
«در خبری که اخیراً در جریان استریم ESO اعلام شد، محتوای آپدیت پاییزهی ما، موارد هیجان انگیزی را به بازی اضافه خواهد کرد. اولین مورد، DLSS است که یک بار دیگر به تجربه بهتر بازی ۷ سالهی ما کمک خواهد کرد. اما مورد بعدی، به پیشنهاد جدید انویدیا اختصاص دارد که تاکنون در هیچ بازی دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است.»
«ما در این آپدیت، آپشن جدیدی بهعنوان NVIDIA DLAA یا Deep Learning Anti-Aliasing را به بازی اضافه میکنیم که با بهرهگیری از قابلیت یادگیری ماشینی و بدون آپ اسکیل کردن اجزای تشکیلدهنده بازی، جلوههای گرافیکی جذاب و AA را برای این بازی به همراه خواهد داشت. کاربران پیش از این هم قابلیت اجرای ESO با نرخ فریم بالای تصاویر را با استفاده از کارت گرافیکهای RTX داشتند اما اینبار و با بهرهگیری از این تکنولوژی جدید، بیشتر روی گرافیک بازی تمرکز شده است.»
«از این طریق باید تشکر ویژهای از تیم توسعهدهندگان انویدیا داشته باشم که حمایتهای همهجانبه خود را در توسعه و آزمایش این فناوری از ما دریغ نکردند. شاید این فناوری چیزی نباشد که در هر بازی ویدیویی به آن احتیاج داشته باشیم، اما قطعاً چنین چیزی برای Elder Scrolls Online کاملاً منطقی و کاربردی به نظر میرسد.»
DLAA قابلیت بسیار خوبی برای اکثر بازیهایی به نظر میرسد که در حال حاضر با نرخ فریم بالا و عملکرد خوبی اجرا میشوند. متأسفانه در ESO Live stream پیش نمایشی از عملکرد NVIDIA DLAA نشان داده نشد، اما این ویژگی بهزودی در سرور تست Elder Scrolls Online در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. بنابراین انتظار میرود بهزودی تصاویری از عملکرد آن روی بازی در اختیار ما قرار بگیرد.
در پایان میتوانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.