نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۰

فاش شدن قیمت تمامی پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل

درحالی که اخیراً در اخبار غیررسمی قیمت ۶۰۵ دلاری پردازنده Core i9-12900K منتشر شده بود، حالا به‌نظر می‌رسد که فهرست کامل قیمت پردازنده‌های سری آلدرلیک توسط فروشگاه‌های عرضه کننده فاش شده است.

ظاهراً فهرستی از قیمت فروش نسل جدید پردازنده‌های اینتل در اینترنت منتشر شده که برخی اطلاعات فاش شده از منابع غیررسمی را تأیید می‌کند. براین‌اساس پردازنده Core i5-12600KF با ۶+۴ هسته (P+E) و ۱۶ رشته و همچنین ۲۰ مگابایت حافظه کش L3 و حداکثر فرکانس بوست ۴.۹ گیگاهرتز برای هسته‌های P، اولین پیشنهاد در نسل جدید پردازنده‌های اینتل است که با قیمت ۲۶۱.۷۷ دلار به فروش خواهد رسید. از آن‌جایی که این CPU از مدل‌های KF محسوب می‌شود در ساختار آن از گرافیک یکپارچه استفاده نشده است. مدل i5-12600K که مشخصات یکسانی با نسخه KF داشته و تنها در دارا بودن گرافیک iGPU با ا» تفاوت دارد نیز با قیمت ۲۹۵.۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

پردازنده Core i7-12700KF و مدل i7-12700K دیگر محصولات انویدیا در نسل جدید هستند که با برخورداری از ۸+۴ هسته (P+E) و ۲۰ رشته به ۲۵ مگابایت حافظه کش L3 مجهز شدند که ماکزیمم فرکانس بوست آن‌ها به ۵ گیگاهرتز می‌رسد. مشابه مدل قبلی تنها تفاوت این دو نسخه در گرافیک یکپارچه مدل K است. i7-12700KF با ۳۹۵.۶۱ دلار و i7-12700KF با ۴۲۲.۱۷ دلار به فروش خواهد رسید.

Core i9-12900K و i9-12900KF نیز پرچمداران پردازنده‌های جدید اینتل هستند که با ۸+۸ هسته (P+E) و ۲۴ رشته و همچنین ۳۰ مگابایت حافظه کش L3 مرزهای پردازش داده در صنعت CPU را جا‌به‌جا خواهند کرد. حداکثر فرکانس عملکرد این پردازنده‌ها نیز به ۵.۲ گیگاهرتز می‌رسد.

قیمت پیشنهادی i9-12900KF تا ۵۷۸.۱۳ دلار و i9-12900K با ۶۰۴.۹۹ دلار تعیین شده است.

قیمت پردازنده ای نسل دوازدهم اینتل

اینتل برنامه‌ریزی کرده تا در اواخر ما اکتبر رسماً از این سری رونمایی کرده و تا اواسط ماه نوامبر، دسترسی عموم کاربران را به محصولات جدید خود برقرار کند. منابع آگاه از احتمال عرضه پردازنده‌های سری Alder Lake-S در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) خبر می‌دهند. 

پردازنده‌های سری Intel Alder Lake-S از تکنولوژی حافظه DDR5 و استاندارد ارتباطی PCIe Gen5 پشتیبانی می‌کنند. دو ویژگی کاملاً مدرن که در حال حاضر توسط هیچ GPU پشتیبانی نمی‌شوند. در این پردازنده‌های از یک سوکت جدید LGA1700 استفاده شده که در مادربردهای Z690 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده